خطوط ویژه تلفن های شبانه روزی 

علت های اصلی وارد نشدن شوینده به ماشین ظرفشویی

علت های اصلی وارد نشدن شوینده به ماشین ظرفشویی

فهرست مطالب

در این مقاله قصد داریم در مورد علت های اصلی و رایج وارد نشدن شوینده به ماشین ظرفشویی صحبت کنیم.

این روزها با توجه به تغییر روش زندگی و پرمشغله شدن افراد، استفاده از ماشین های ظرفشویی روزانه بیشتر و بیشتر می شود. اما شما هم به عنوان کاربر ماشین ظرفشویی ممکن است مشاهده کرده باشید که مواد شوینده وارد مخزن ماشین ظرفشویی نشده و در نتیجه روند شستشوی ظروف به درستی انجام نمی شود. این مورد یکی از مشکلات رایجی است که ممکن است اتفاق بیفتد و می تواند نگرانی زیادی برای شما ایجاد کند.

در صورت مشاهده این مشکل، تا انتهای این مقاله از نمایندگی رسمی تعمیر ظرفشویی دوو همراه باشید تا علت های اصلی این مشکل و روش های رفع آن را بیابید.

چرا ماده شوینده وارد ماشین ظرفشویی نمی شود؟

علت های مختلفی می تواند باعث ایجاد مشکل وارد نشدن شوینده به ماشین ظرفشویی شود. مواردی مانند:

  • معیوب بودن دیسپنسر ماشین ظرفشویی
  • تنظیم دمای نامناسب برای شستشو
  • خرابی میکروسوئیچ ماشین ظرفشویی
  • متوقف شدن برنامه شستشو(به دلایل مختلف)
  • انتخاب برنامه شستشوی اشتباه برای شستن ظروف
  • کیفیت پایین مواد شوینده مصرفی
  • چینش نادرست ظروف در مخزن

اما نگران نباشید! تا انتهای مقاله تمام این 7 مورد را می توانید رفع کرده و بدون بروز مشکل از دستگاه به درستی استفاده کنید. در ادامه با ما همراه باشید تا تمام موارد ذکر شده در بالا را بررسی کنیم.

بیشتر بخوانید: نحوه چیدن درست ظروف در ماشین ظرفشویی چگونه است؟

معیوب بودن دیسپنسر باعث وارد نشدن شوینده ماشین ظرفشویی

دیسپنسر ماشین ظرفشویی قطعه ایست که داخل محفظه مواد شوینده دستگاه تعبیه شده و وظیفه دارد ماده شوینده را در فاصله زمانی های مشخص به مخزن شستشو وارد کند. پس می توان به راحتی حدس زد که در صورتی که این قطعه به دلیل ضربه خوردن، اتمام عمر مفید آن و … خراب شود، باعث وارد نشدن شوینده به ماشین ظرفشویی شود.

برای بررسی سلامتم این قطعه می توانید با استفاده از یک اهم متر دیسپنسر را چک کنید. اگر عدد نمایش داده شده در اهم متر اعدادی بین 0.7 تا 2 کیلو اهم باشد، قطعه سالم است و مشکل از جای دیگریست.

معیوب بودن دیسپنسر باعث وارد نشدن شوینده ماشین ظرفشویی

تنظیم دمای نامناسب

می توان گفت مهمترین دلیل برای وارد نشدن شوینده به ماشین ظرفشویی، تنظیم دمای نامناسب برای برنامه شستشو است. بعضی از مواد شوینده برای حل شدن و وارد شدن به روند شستشو به یک حداقل دما نیاز دارند. این دما برای هر ماده شوینده متفاوت است؛ مثلا قرص های ظرفشویی برای حل شدن در آب به حداقل 60 درجه سانتیگراد نیازمندند.

پس در صورتی که مشاهده کردید آب و کف در مخزن ایجاد نشده، حتما دمای آب را بررسی کنید.

خرابی میکروسوئیچ چگونه باعث وارد نشدن شوینده به ماشین ظرفشویی می شود؟

سومین دلیل برای وارد نشدن شوینده به ماشین ظرفشویی، خرابی میکروسوئیچ دستگاه می باشد. میکروسوئیچ قطعه مهم با وظایفی متنوع است که در صورت خرابی، علاوه بر این مورد، باعث ایجاد مشکلات دیگری نیز می شود.

وظیفه میکروسوئیچ شامل تشخیص باز یا بسته بودن درب دستگاه، تشخیص دمای وارد شده به مخزن شستشو و همچنین کنترل فشار آب وارده می باشد. 

زمانی این میکروسوئیچ خراب شود، درب ماشین ظرفشویی به درستی بسته نشده و در نتیجه روند شستشو شروع نمی شود. در بعضی مواقع مشاهده شده که برنامه شروع شده اما آبگیری انجام نمی شود. در این حالت هیچ شوینده ای وارد مخزن نمی شود.

برای تعمیر یا تعویض میکروسوئیچ بهتر است با نمایندگی تعمیرات ماشین ظرفشویی تماس بگیرید.

خرابی میکروسوئیچ چگونه باعث وارد نشدن شوینده به ماشین ظرفشویی می شود؟

متوقف شدن و عدم شروع برنامه شستشو

چهارمین مورد که قصد بررسی آن را داریم، متوقف شدن و عدم شروع برنامه شستشو و در نتیجه وارد نشدن شوینده به ماشین ظرفشویی است. این اتفاق می تواند به دلایل مختلف اتفاق افتد. مواردی که باعث می شود برنامه شستشو شروع نشود، به شرح زیر است:

  • وارد کردن تنظیمات اشتباه برای برنامه شستشو، مثلا تنظیم نادرست دما یا تایم کم و زیاد
  • وجود مشکل در سنسورهای موجود در ماشین ظرفشویی، مانند سنسور تشخیص سطح آب یا سنسور تنظیم دما
  • خرابی برد الکترونیکی دستگاه، که می تواند مشکلات عدیده ای ایجاد کند و یا باعث اختلال در مدارهای الکترونیکی شود.
  • وجود ارور یا کدخطاهای مختلف، که می توان با ریست کردن ماشین ظرفشویی تعداد زیادی از آن ها را رفع کرد.
  • بروز مشکل در تامین آب دستگاه، مثلا انسداد شیر ورودی آب یا گرفتگی مسیر فاضلاب که باعث عدم آبگیری می شود.

انتخاب برنامه شستشوی اشتباه برای شستن ظروف

دلیل احتمالی بعدی برای وارد نشدن شوینده به ماشین ظرفشویی، انتخاب برنامه شستشوی اشتباه برای شستن ظروف است.

همانطور که می دانید، ماشین های ظرفشویی برنامه های مختلفی در اختیار کاربر قرار داده اند که می توانند با توجه به مواردی همچون حجم ظروف، میزان کثیفی آن ها و … متناسب با نیاز خود، برنامه درستی را تنظیم کنند.

این نکته بسیار اهمیت دارد که نوع ماده شوینده مصرفی شما نیز عاملی مهم و موثر در انتخاب برنامه شستشو است. برای مثال قرص های ماشین ظرفشویی به دلیل نوع طراحی و مواد تشکیل دهنده ممکن است سخت تر در آب حل شوند و برای حل شدن کامل نیاز به زمان بیشتری داشته باشند. به همین دلیل اگر شما هم از قرص ها برای ظرفشویی خود استفاده می کنید، سعی کنید برنامه هایی با تایم بلندتر انتخاب کنید.

انتخاب برنامه شستشوی اشتباه برای شستن ظروف

کیفیت پایین مواد شوینده مصرفی در ماشین ظرفشویی

کیفیت پایین مواد شوینده مصرفی شما در ماشین ظرفشویی نیز می تواند عاملی مهم برای حل نشدن و وارد نشدن مواد شوینده به دستگاه و در نتیجه ایجاد مشکل شوند.

این روزها برای انواع ماشین های ظرفشویی، انواع کاربری ها و انواع سلیقه ها به وفور شاهد تنوع مواد شوینده هستیم. اما نکته ای که در اینجا اهمیت دارد، کیفیت و کارایی آن هاست. آیا در صورت استفاده از این مواد می توانید بهترین عملکرد دستگاهتان را دریافت کنید؟

بهتر است برای انتخاب مواد شوینده خود دقت بیشتری داشته و سعی کنید از برندهای معتبر و با کیفیتی مانند فینیش یا فیری استفاده کنید. همچنین گذشتن تاریخ انقضای مواد شوینده نیز می تواند باعث حل نشدن آن ها و در نتیجه عدم ورود آن به چرخه شستشو شود.

چینش نادرست ظروف در مخزن عاملی برای وارد نشدن شوینده به ماشین ظرفشویی

شاید برایتان عجیب به نظر برسد اما چینش نادرست ظروف در مخزن نیز می تواند باعث وارد نشدن شوینده به ماشین ظرفشویی شود.

در صورتی که ظروف را به درستی و با ترتیب صحیح در ماشین ظرفشویی قرار ندهید، ممکن است درب مخزن شوینده نتواند باز شود و در نتیجه با این مشکل روبرو شوید.

مطالب بسیار زیادی برای راهکارهای درست استفاده از ماشین ظرفشویی و همچنین چینش درست ظروف در آن وجود دارد که برای اطلاعات بیشتر می توانید از آن ها نیز استفاده کنید.

چینش نادرست ظروف در مخزن عاملی برای وارد نشدن شوینده به ماشین ظرفشویی

جمع بندی

در این مقاله در مورد 7 عاملی اصلی و رایج وارد نشدن شوینده به ماشین ظرفشویی صحبت کردیم. باید بدانید که بروز این مشکل امری رایج است و ممکن است برای کاربران زیادی اتفاق بیفتد. بنابراین در صورت مشاهده این مشکل نگران نشوید و بدانید که این مورد نشانه ای برای عدم کیفیت ماشین ظرفشویی شما نمی باشد.

ممنون که تا انتهای مقاله با ما همراه بودید. اگر در این مورد یا موارد دیگر سوالی دارید، می توانید در بخش نظرات کاربران با ما به اشتراک گذاشتن تا کارشناسان نمایندگی مجاز تعمیر ظرفشویی دوو سریعا به آن پاسخ دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × 2 =