خطوط ویژه تلفن های شبانه روزی 

ارور PFE لباسشویی دوو

ارور PFE لباسشویی دوو

فهرست مطالب

یکی از کامل‌ترین کدهای خطا که اپراتورهای لباسشویی دوو ممکن است با آن مواجه شوند، ارور PFE است که به طور کلی به عدم تخلیه آب و باقی ماندن آن در محفظه لباسشویی اشاره می‌کند. البته این تمام ماجرا نیست و دلایل دیگری نیز ممکن است در نمایش این کد خطا بر روی نمایشگر لباسشویی دوو نقش داشته باشند که در این مقاله قرار است به بررسی همین دلایل بپردازیم.

ارور PFE

معمولاً هر ارور دارای یک سری حروف انگلیسی و گاه دارای برخی پارامترهای عددی نیز می‌باشد که حاوی پیام مخصوصی به کاربر خود است. در بیشتر مواقع ارور ماشین لباسشویی دوو در زمان شستشوی لباس‌ها روشن می‌شود و با صدای خاصی که از خود تولید می‌کند، نظر کاربر را به سوی خود جلب می‌کند.

اینک ببینیم که دلایل مهم کد خطای PFE کدام عوامل هستند و به چه صورت می‌توان خطای PFE را برطرف کرد.

دلایل نمایش ارور PFE لباسشویی دوو

اختلال در عملکرد پمپ تخلیه

همان‌طور که می‌دانید، یکی از مهمترین قطعات ماشین لباسشویی، پمپ تخلیه آب است که در زمان تخلیه پساب ماشین لباسشویی، باید فعال شود. در واقع پمپ ماشین لباسشویی کار انتقال آب کثیف از مخزن لباسشویی به شبکه فاضلاب را بر عهده دارد تا مخزن بتواند برای ادامه شستشو آب تمیز را وارد محفظه لباسشویی نماید. اگر بنا به هر دلیل پمپ تخلیه ماشین لباسشویی خراب شود، امکان تخلیه آب لباسشویی وجود نخواهد داشت و ارور PFE ظاهر خواهد شد.

گاهی اوقات انباشته شدن بیش از حد رسوبات در پمپ می‌تواند باعث خرابی آن شود و گاه شکستگی یا خرابی پمپ باعث این اتفاق می‌شود.

تعمیر پمپ تخلیه ماشین لباسشویی کاری است که تنها یک متخصص تعمیرات ماشین لباسشویی دوو می‌تواند آن را انجام دهد و مداخله افراد ناوارد تنها می‌تواند خسارت دستگاه را بیشتر کند.

اختلال در عملکرد پمپ تخلیه

مسدود شدن شیلنگ تخلیه

اگر ماشین لباسشویی شما در قسمت پمپ تخلیه مشکلی نداشته باشد، در مرحله بعد باید به سراغ کیفیت عملکرد و باز بودن شیلنگ تخلیه آن بروید. گاهی اوقات علت باقی ماندن آب در دیگ ماشین لباسشویی و خالی نشدن آن می‌تواند به دلیل گرفتگی شیلنگ تخلیه به وسیله پرز، آشغال، چربی یا اجزای ریز لباس‌ها باشد. گاهی اوقات ممکن است شیلنگ تخلیه سالم باشد؛ اما به دلیل قرار گرفتن نادرست ماشین لباسشویی، شیلنگ دچار تاخوردگی و یا حتی قطع شدگی شده باشد. لذا با بررسی‌هایی که برای رفع ارور PFE انجام می‌دهید، ماشین لباسشویی را به جلو بکشید و صحت عملکرد و سالم بودن شیلنگ تخلیه آن را بررسی کنید. اگر شیلنگ دچار گرفتگی و جمع شدن آشغال، چربی و پرز شده باشد، سلسله مراتب زیر را انجام دهید:

  • دستگاه را کاملاً خاموش کنید و از جای خود بیرون بکشید.
  • شیلنگ تخلیه لباسشویی را از داخل فاضلاب و لباسشویی جدا کنید.
  • حال با مقداری آب گرم در مسیر شیلنگ، سعی کنید با استفاده از تکان‌های شدید شیلنگ و فشار آب، گرفتگی آن را برطرف کنید.
  • حالا شیلنگ را در جای خود قرار دهید و ماشین لباسشویی را روشن کنید.

مقالات مرتبط: آموزش کامل عیب یابی لباسشویی دوو

مسدود شدن شیلنگ تخلیه

نصب نادرست شیلنگ تخلیه

گاهی اوقات این امکان وجود دارد که شیلنگ تخلیه به درستی به فاضلاب وصل نشده باشد. توجه داشته باشید که ارتفاع لوله تخلیه بین فاضلاب و لباسشویی باید کم‌تر از یک متر باشد تا آب توانایی حرکت بر اساس نیروی گرانش در طی مسیر شیلنگ را داشته باشد و به راحتی به شبکه فاضلاب راه پیدا کند.

نصب نادرست شیلنگ تخلیه

گرفتگی مسیر فاضلاب

گاهی اوقات ماشین لباسشویی در تخلیه پساب عملکرد درستی دارد و شیلنگ نیز سالم است و به درستی نصب شده است. پس در بررسی‌های به عمل آمده یک مرحله دیگر به جلوتر می‌رویم و باز بودن مسیر فاضلاب لباسشویی را بررسی می‌کنیم. ممکن است آشغال، چربی، پرز، مو، و ضایعات ریز لباس‌ها باعث گرفتگی لوله فاضلاب پشت ماشین لباسشویی شده باشند. لذا آب در داخل شیلنگ لباسشویی باقی می‌ماند و به سمت دیگ برگشت می‌کند. در این صورت اگر مشکل گرفتگی لوله فاضلاب را برطرف کنیدT کد خطای PFE نیز اصلاح خواهد شد.

گرفتگی مسیر فاضلاب

کثیف بودن فیلتر پمپ تخلیه دستگاه

اگر فیلتر پمپ تخلیه ماشین لباسشویی کثیف شود، پمپ نمی‌تواند به صورت روان و آسان پساب ماشین لباسشویی شما را تخلیه کند. هر پمپ تخلیه لباسشویی دارای یک فیلتر است که با نگه داشتن آشغال‌ها و ضایعات در پشت خود، از گرفتگی شیلنگ تخلیه و مسیر فاضلاب و همچنین از خراب شدن قطعات داخلی پمپ جلوگیری به عمل می‌آورد.

ابتدا به این نکته توجه داشته باشید که بهتر است سالی دو بار پمپ تخلیه ماشین لباسشویی خود را تمیز کنید. برای این منظور این اقدامات را به صورت پی در پی انجام دهید:

  • نخست دستگاه را خاموش و برق اصلی آن را قطع کنید.
  • حالا با یک پیچ گوشتی یا چاقو درب فیلتر را باز کنید. معمولاً فیلتر ماشین لباسشویی دوو در قسمت پایین و جلوی آن قرار گرفته و درب آن به صورت مستطیل باز می‌شود.
  • یک پارچه ضخیم برای ریختن آب موجود در فیلتر آماده داشته باشید.
  • حالا درب فیلتر را بچرخانید تا باز شود و سر شیلنگ کوچک آن را در داخل ظرف قرار دهید تا آب از آن خارج شود.
  • در مرحله بعد فیلتر را بیرون بیاورید و با مقداری مواد شوینده و آب ولرم تمیز کنید.
  • فیلتر را دوباره در جای خود قرار دهید و درب جلوی آن را ببندید.

کثیف بودن فیلتر پمپ تخلیه دستگاه

مصرف بیش از حد مواد شوینده

اشتباه نکنید! استفاده بیش از حد از مواد شوینده باعث تمیزتر شدن لباس‌ها نخواهد شد؛ بلکه شما با این کار بیشتر به قطعات داخلی ماشین لباسشویی خود آسیب وارد می‌کنید. استفاده بیش از حد از مواد شوینده باعث تولید بیش از حد کف می‌شود و این کف اضافی عملکرد پمپ تخلیه را با اختلال مواجه می‌کند و پمپ قادر به تخلیه این حجم از کف نخواهد بود. البته اگر شوینده‌های مورد استفاده نامرغوب و غیر استاندارد نیز بوده باشند، مشکل دوچندان خواهد شد.

اگر احساس می‌کنید که مشکل خطای PFE ماشین لباسشویی دوو شما به دلیل تولید کف بیش از حد در داخل دیگ آن است، بهتر است به صورت دستی آب داخل دیگ را خالی کنید تا ماشین لباسشویی بدون مواد شوینده لباس‌ها را بشوید. برای تخلیه این کف می‌توانید به روشی که در بالا اشاره شد و از طریق فیلتر خروجی ماشین لباسشویی اقدام کنید.

مصرف بیش از حد مواد شوینده

سخن پایانی

کد خطای PFE ماشین لباسشویی دوو اختصاص به اختلال در تخلیه پساب ماشین لباسشویی دارد. لذا زمانی که با این ارور مواجه می‌شوید، باید به سراغ سیستم تخلیه ماشین لباسشویی یعنی پمپ تخلیه، فیلتر، شیلنگ تخلیه و سیستم فاضلاب خانه بروید. البته در زمان مواجهه با پمپ تخلیه ماشین لباسشویی بهتر است از یک نفر سرویس کار مجرب ماشین لباسشویی دوو کمک بخواهید که این کار را برای شما انجام دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده − 16 =