خطوط ویژه تلفن های شبانه روزی 

جرقه زدن کلکتور جاروبرقی دوو

بالشتک موتور جاروبرقی و علت جرقه زدن کلکتور جاروبرقی

فهرست مطالب

جاروبرقی یکی از وسیله های برقی می باشد که جنبه الکترونیکی و مکانیکی دارد بنابراین در صورتی که دچار عیبی شود، باید سریعا آن را به مراکز و تعمیر گاه های تخصصی برد و موضوع را جدی گرفت. شاید تکنسین ها و متخصصین در این حوزه بدانند و سریعا بتوانند عیب یابی نمایند اما همه افراد در حالت عادی نمی توانند این مشکلات را درک کنند. در این مقاله می خواهیم در مورد بالشتک موتور جاروبرقی و علت جرقه زدن کلکتور جاروبرقی با شما صحبت کنیم. شاید برای اولین بار است که این اسم ها به گوش شما می خورد اما می خواهیم بدانیم که با جرقه زدن کلکتور چه اتفاقی رخ می دهد و چاره چیست؟! اگر شما نیز مشتاق هستید در مورد بالشتک و یا موارد دیگر بیشتر بدانید، می توانید با نمایندگی تعمیرات جاروبرقی دوو تماس گرفته و توسط متخصصین ما راهنمایی شوید.

بالشتک موتور جاروبرقی چیست و علت جرقه زدن کلکتور

آیا تا به حال مشاهده کرده اید که چرا جاروبرقی جرقه می زند؟ اصلا دلیل چنین اتفاقی چیست؟ در صورت بروز آن باید چه کار و کار هایی انجام بدهیم تا دیگر این گونه اتفاق ها نیفتد؟ به نظر شما اصلی ترین اجزای جارو کدام قسمت آن است؟ تمامی این مواردی را که بیان کردیم، رایج ترین ایرادات و مشکلاتی بودند که دائما با آن ها سر و کار داشته و داریم. جارو قطعاتی دارد که این قطعات ممکن است به مرور زمان یا بر اساس سهل انگاری های ما خراب بشوند. در این جا باید بگوییم که (موتور) مهم ترین و اصولی ترین قسمتی است که جاروبرقی وابسته به آن بوده و ممکن است هر لحظه شروع به جرقه زدن بکند. اگر این گونه مشکلات را جدی نگیرید و سریعا عیب یابی نکنید، خسارت های جبران نا پذیری را باید بپردازید.

کلکتور و جرقه زدن های موتور

به چه علت یک موتور شروع به جرقه زدن می کند؟

این که چگونه بفهمیم موتور جاروی ما با هر برند و مارکی دچار جرقه زدن شده، تنها دو چیز است:

  1.  در برخی از برند ها، در بخش فن آن شما شاهد جرقه زدن خواهید بود.
  2.  در برخی دیگر از مارک ها، تنها بوی بد سوختگی به مشام می رسد.

این مورد را به خاطر داشته باشید که اگر از وسیله تان در بازه زمانی بسیار طولانی برای نمونه بیشتر از 30 دقیقه، آن هم بدون هیچ گونه وقفه ای بهره بگیرید، کلکتوری که در بالا از آن نام بردیم دچار آسیب می شود و جرقه زدن را مشاهده خواهید کرد. حتی گیر کردن ذغال و ساییده شدن بلبرینگ در موتور نیز باعث جرقه زدن آن می شوند. ولی اگر بخواهیم خیلی به صورت تخصصی و جامع بگوییم، عمده ترین و اصلی ترین دلیل جرقه زدن به ذغال برق موتور مربوط می شود.

مقالات مرتبط: مهم ترین دلایل بوی سوختگی جاروبرقی

یک نکته جالب

زمانی که جاروی شما شروع به جرقه زدن می کند باید برای تعمیر کاران مربوطه یکسری موارد را حتما بیان کنید. برای نمونه بگویید که جرقه چه رنگی داشت؟ آبی یا قرمز؟ افزون بر این ها این جرقه ها بزرگ هستند یا کوچک؟ در این گونه مواقع هم آن ها با باز کردن موتور و آنالیز کردن تمامی اجزای آن (به خصوص آن هایی که خیلی ماهر هستند از روی نوع جرقه ها) عیب یابی می نمایند.

اگر جرقه های درشت و قرمز دیدید:

خطرناک ترین حالت ممکن می تواند برای افرادی که از جاروبرقی استفاده می نمایند، همین جرقه های درشت و قرمز باشند. بنابراین:

  • ممکن است موتور، بالشتک و آرمیچر وسیله برقی تان سوخته باشد.
  • می توانید برای اطمینان یافتن چنین موضوعی، موتور را باز نموده و به تنهایی آن را به برق وصل نمایید.
  • در ادامه مورد 2 اگر موتور شما روشن شد، نشان می دهد که مشکلی نداشته و یا بالشتک یا آرمیچر عیبی دارند.
  • تست آرمیچر را نیز فراموش نکنید به احتمال زیاد می تواند عیب از این قسمت باشد.
  • در صورت خرابی این بخش شما باید سریعا آن را عوض کنید.

اگر جرقه های درشت و قرمز دیدید:

اگر جرقه های کوچک و آبی دیدید:

دوستان عزیز در صورتی که چنین جرقه هایی را با چشمتان دیدید، بدانید که بالشتک ایرادی دارد و برای مطمئن شدن در این باره نیز می توانید ذغال آن را هم بررسی کنید تا مبادا خطایی رخ بدهد. با کوتاه بودن این ذغال حتی این احتمال هم وجود دارد که ذغال هم معیوب باشد و در این حالت بهترین گزینه آن است که تعویضش کنید. شاید برایتان سوال باشد که یک ذغال چه زمانی کوتاه می شود؟ هنگامی که عملکرد دستگاه و سیستم شما به مرور زمان زیاد شود، این ذغال هم کوتاه می شود.

حال فرض کنید که با این اتفاق فاصله بین ذغال ها هم بیشتر شده و سبب جرقه زدن می شود. ویژگی این گونه ذغال ها که به واسطه خودتان یا تعمیرکاران عوض می شوند این است که، باید نرم و چرب باشند. به گونه ای که با لمسشان این چربی را احساس نمایید.

اگر جرقه های کوچک و آبی دیدید:

کلکتور و جرقه زدن های موتور

کلکتور با ذغال ها رابطه مستقیمی دارد یعنی با خراب شدن آن ها، موتور شروع به جرقه زدن می کند. به عبارتی دیگر با کوتاه تر شدن و تمام شدن ذغال ها، امکان سوختن کلکتور به وجود می آید. پس کاملا حواستان به این موضوع نیز باشد که مبادا خرابی و چنین عیب هایی سبب از بین رفتن جاروبرقی تان شوند و هزینه های جبران نا پذیری را بپردازید.

نتیجه گیری نهایی

در این محتوا در مورد بالشتک موتور جاروبرقی و علت جرقه زدن کلکتور جاروبرقی با هم صحبت کردیم و تمامی اطلاعاتی را که تیم تحقیقاتی ما به دست آورده بودند را در اختیارتان قرار دادیم و پیشنهاد ما به شما مصرف کنندگان این است که در صورت هر گونه خرابی یا هر گونه تعمیر در مورد جاروبرقی به متخصصین آن ها در نمایندگی دوو در تهران رجوع کنید. به رنگ جرقه ها و بزرگ یا کوچک بودن آن ها نیز توجه نمایید.

فراموش نکنید در اوضاعی هستیم که گرانی بیداد می کند و با یک حرکت بی جا می توانیم هزینه ها را بیشتر و اضافی تر کنیم. موتور جارو را دست کم نگیرید چون به اصطلاح قلب آن به حساب می آید و هر گونه علایمی از جانبش می تواند خطرناک باشد و باید سریعا در این باره اقدام کنید از همراهی شما متشکریم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

13 + 8 =