خطوط ویژه تلفن های شبانه روزی 

نکات مهم و اصلی نصب ماشین لباسشویی دوو

نکات مهم و اصلی نصب ماشین لباسشویی دوو

فهرست مطالب

شاید تصور کنید که نصب ماشین لباسشویی دوو چندان کار سختی نیست و هر کسی می تواند این کار را انجام دهد؛ خب این تصور اشتباه است! البته که نصب و راه اندازی انواع ماشین لباسشویی برند دوو کار پیچیده ای نیست و فقط یکسری نکات را باید رعایت کرد.

دو مورد در این باره حائز اهمیت است؛ اول اینکه در صورتی که دستگاه را به درستی نصب نکنید، ممکن است مشکلاتی مانند صدای زیاد، لرزش و … در لباسشویی مشاهده کنید. مورد دوم هم این است که در صورتی که نصب لباسشویی را خودتان شخصا انجام دهید، دیگر نمی توانید از گارانتی لباسشویی دوو بهره مند شوید.

به همین دلایل، توصیه می شود برای نصب و راه اندازی لباسشویی های دوو حتما با نمایندگی رسمی تعمیرات دوو تماس گرفته و برای انجام این کار حتما از یک تعمیرکار متخصص در این زمینه کمک بگیرید.

5 قدم نصب ماشین لباسشویی دوو

همانطور که در قسمت قبل هم گفتیم، نصب و راه اندازی ماشین لباسشویی دوو کار پیچیده و سختی نیست اما باید با روش درست انجام شود تا بتوانید به صورت صد در صد از تمام قابلیت های ماشین لباسشویی بهره ببرید.

در ادامه می توانید مراحل کامل نصب ماشین لباسشویی دوو را در 5 قدم انتخاب محل مناسب برای نصب، وصل کردن اتصالات مورد نیاز راه اندازی، اتصالات برق دستگاه و تراز کردن لباسشویی به طور کامل مطالعه بفرمایید.

انتخاب محل مناسب برای نصب لباسشویی

اولین و البته مرحله برای نصب ماشین لباسشویی دوو، انتخاب محل مناسب برای نصب و جایگیری آن است. محلی که انتخاب می کنید باید خصوصیات زیر را داشته باشد:

سطح باید صاف و بدون شیب باشد.

برای تراز کردن لباسشویی در محلی که شیب دارد از چوب یا اشیا دیگر استفاده نکنید.

با استفاده از چرخاندن پایه های زیر لباسشویی، دستگاه را روی سطح تراز کنید. برای این کار بهتر است ابتدا پایه های ماشین لباسشویی را تا دو سانتیمتر از زمین باز کنید.

لباسشویی را طوری قرار دهید که حداقل 10 سانتیمتر با دیوار پشتی و 2 سانتیمتر با دیواره یا کابینت های کناری فاصله داشته باشد.

دستگاه را در محلی قرار دهید که دما متعادل است؛ یعنی نه نزدیک وسایل گرمایشی مثل اجاق گاز و شوفاژ و بخاری و نه در محلی بسیار سرد.

در صورت قرار دادن ماشین لباسشویی در کنار منابع گرمایشی، بین دستگاه و منبع گرما یک صفحه عایق قرار دهید تا با گذر زمان به لباسشویی آسیبی وارد نشود.

ماشین لباسشویی را در محلی بدون رطوبت و یا محلی با احتمال بارش باران روی دستگاه(مانند حمام، بهار خواب، بالکن و …)، قرار ندهید.

دستگاه را در محلی با احتمال تابش نور مستقیم آفتاب به آن قرار ندهید.

بهتر است ماشین لباسشویی در جایی قرار گیرد که امکان بررسی و انجام تعمیرات آن وجود داشته باشد.

انتخاب محل مناسب برای نصب لباسشویی

اتصال شیلنگ آب ماشین لباسشویی دوو

گام دوم برای نصب صحیح ماشین لباسشویی دوو، اتصال شیلنگ های انتقال آب دستگاه است. شیلنگ آب تحت هیچ شرایطی نباید پیچ خوردگی داشته باشد. پیچ خوردگی شیلنگ باعث تجمع آب شده و مشکلات زیادی مانند نشتی لباسشویی، عدم آبگیری یا تخلیه آب دیگ و … می شود.

نکته: بعضی از مدل های لباسشویی دوو دارای 2 ورودی آب هستند؛ یکی برای انتقال آب گرم و دیگری برای آب سرد که برای نصب آب سرد و گرم مشکلی ایجاد نمی کند. اما بعضی مدل ها فقط 1 ورودی آب دارند. در این حالت بهتر است آن 1 ورودی را به آب سرد وصل کنید.

حالا نوبت اتصال شیرهای آب معمولی است. بعضی از مدل ها دارای اتصالات آب معمولی هستند. برای نصب این مدل شیرها ابتدا باید ورودی لوله را به سمت پایین کشیده و رابط آن را جدا کنید. لوله را در محل مورد نظر قرار داده و پیچ های آن را محکم کنید. 

و در آخر در مورد اتصال شیرهای آب سرپیچ دار صحبت می کنیم. برای نصب شیر ابتدا لوله ورودی آب را ببندید. رابط را دور شیر بچرخانید و انتهای دیگر ورودی آب را به لباسشویی وصل کنید. حالا ورودی آب را باز کنید تا آلودگی موجود در لوله خارج شود.

اتصال شیلنگ آب ماشین لباسشویی دوو

اتصال شیلنگ تخلیه ماشین لباسشویی دوو

گام سوم برای نصب ماشین لباسشویی دوو، اتصال شیلنگ تخلیه آن است. خروجی تخلیه لباسشویی را که پشت دستگاه قرار دارد، پیدا کنید و شیلنگ را به آن متصل کنید. شیلنگ تخلیه باید حداقل 60 سانتیمتر از زمین فاصله داشته باشد. همچنین نباید طول شیلنگ تخلیه بیشتر از 1 متر باشد. لوله تخلیه را داخل فاضلاب قرار دهید. در آخر نیز اطمینان حاصل کنید که شیلنگ تخلیه پیچ نخورده باشد.

ماشین لباسشویی دوو را به برق وصل کنید

تا اینجای کار، مراحل مهم نصب و راه اندازی ماشین لباسشویی دوو را رد کرده اید. مرحله ی بعدی، اتصال دستگاه به برق است. توصیه ما به شما این است که قبل از اتصال دستگاه به برق، ابتدا تمام اطلاعات مربوط به ولتاژ مناسب و اطلاعات برق آن را(که معمولا روی بدنه لباسشویی درج شده است) به صورت کامل بخوانید. همچنین می توانید این اطلاعات را در دفترچه راهنمای لباسشویی دوو بیابید. نکاتی که در این مرحله باید رعایت کنید، به شرح زیر است:

ولتاژ مورد نیاز برای لباسشویی باید متناسب با ولتاژ برق محل نصب باشد.

بهتر است دو شاخه دستگاه به صورت مستقیم به پریز وصل شود و نه با استفاده از سه راهی.

پریز برق حتما دارای سیم اتصال به زمین باشد.

برای جلوگیری از مشکلات نوسان برق و آسیب به دستگاه، بهتر است از محافظ استفاده کنید.

ماشین لباسشویی دوو را به برق وصل کنید

تراز کردن ماشین لباسشویی دوو

آخرین مرحله که در روند نصب ماشین لباسشویی باید آن را رعایت کنید، تراز کردن دستگاه می باشد. در واقع تراز کردن لباسشویی از آن دسته کارهاییست که درست انجام دادن آن می تواند از مشکلاتی مانند لرزش یا صدای زیاد دستگاه جلوگیری کند. برای این کار می توانید از ابزار تراز استفاده کنید. تراز را روی سطح بالایی ماشین لباسشویی قرار دهید و با استفاده از باز کردن یا بستن پیچ پایه ها، تراز دستگاه را تکمیل کنید.

ممکن است با گذشت زمان، تراز دستگاه به هم بریزد. در طول استفاده از ماشین لباسشویی می توانید روند انجام شستشو را کنترل کرده و در صورت مشاهده عدم تراز دستگاه، آن را مجددا تراز کنید.

نکاتی درباره نصب و راه اندازی ماشین لباسشویی دوو

پس از انجام مرحله به مرحله موارد بالا، یک سری نکات مهم وجود دارد که برای تکمیل کار خود، باید آن ها را رعایت کنید. در زیر می توانید این نکات را مطالعه کنید:

از گذاشتن مواد شوینده و همچنین سبد لباس روی ماشین لباسشویی خودداری کنید. 

شیب محل قرارگیری ماشین لباسشویی باید حداکثر 1 درجه باشد.

3 پیچ و 1 واشر پلاستیکی در پشت بدنه ماشین لباسشویی نصب شده تا در هنگام حمل و نقل آسیبی نبیند. پس فراموش نکنید که قبل از نصب آن، حتما این قطعات را جدا کنید.

فشار آب ورودی به لباسشویی نباید خیلی زیاد باشد و در صورتی که از سیستم تقویت فشار استفاده می کنید، فشار را بین 30 تا 1000 کیلو پاسکال تنظیم نمایید.

اگر پریز برق لباسشویی دارای سیم اتصال به زمین نیست، باید با استفاده از یک سیم ارت این قابلیت را ایجاد کنید. به این حالت که یک سر آن را قسمت پشت و بالای لباسشویی ببندید و سر دیگر را به زمین وصل کنید.

نکاتی درباره نصب و راه اندازی ماشین لباسشویی دوو

جمع بندی

اگر به اینجای مقاله رسیده اید و مطالب بالا را به صورت کامل مطالعه کرده اید، پس تمام نکات لازم برای نصب ماشین لباسشویی دوو را یاد گرفته اید. دقت داشته باشید که برای این کار خیلی بهتر است از یک متخصص در این زمینه کمک بگیرید تا هم روند نصب را انجام دهد و هم از گارانتی دستگاه بتوانید استفاده کنید. 

در صورتی که در روند نصب دستگاه به مشکل خورده اید، برای دریافت مشاوره رایگان می توانید با نمایندگی رسمی تعمیرات لباسشویی دوو تماس بگیرید. همچنین اگر برای شما سوالی ایجاد شده، در بخش نظرات کاربران آن را بنویسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفده − 2 =