خطوط ویژه تلفن های شبانه روزی 

سوختن موتور ماشین ظرفشویی دوو

فهرست مطالب

از آنجا که این روزها تعداد بسیاری از مردم در خانه های خود ماشین ظرفشویی دوو دارند، پس واجب است بدانیم که سوختن موتور ماشین ظرفشویی دوو چه دلایل و علائمی دارد.

حالت بسیار ابتدایی ماشین ظرفشویی در قرن 19 میلادی توسط خانم “جوئل هاتون” اختراع شد و بعدها با پیشرفت تکنولوژی این دستگاه، به وسیله ای بسیار کارآمد و جدا نشدنی از بعضی خانه ها مبدل شد. 

این وسیله، یک دستگاه فوق العاده برای صرفه جویی در نیروی کار، زمان و البته مصرف آب شده است. علت محبوبیت این دستگاه در بین خانم ها نیز به همین دلایل است. اگر ماشین ظرفشویی به هر دلیلی از کار بیفتد، تازه متوجه اهمیت آن می شویم و تعمیرش را در اولویت خود قرار می دهیم. اگر دستگاه شما هم به مشکل خورده است، می توانید با نمایندگی مجاز تعمیرات ظرفشویی دوو تماس حاصل فرمایید.

با ما همراه باشید…

دلایل سوختن موتور ماشین ظرفشویی دوو

مهم‌ترین بخش این دستگاه، موتور آن است؛ پس قطعا باید دلایل سوختن موتور ماشین ظرفشویی دوو را به صورت اجمالی بدانید.

وقتی می گویند دستگاه سوخته است، معمولاً منظور سوختن یا نیم سوز شدن موتور آن است.

موتور دستگاه، رابطی بین شیر ورودی آب و آب‌پاش‌هاست.

موتور 2 وظیفه دارد: اول اینکه باید آب را به داخل محفظه پمپاژ می کند و آن را با فشار روی ظروف بپاشد تا ظرف ها تمیز شوند. دوم اینکه بعد از اتمام فرآیند شستشو آب کثیف را از ماشین ظرفشویی خارج می کند.

خرابی یا حتی بروز مشکلی جزئی در موتور باعث توقف عملیات شستشو شده و ماشین دیگر نمی تواند کارش را انجام دهد.

در ادامه می خواهیم برخی از دلایل بروز سوختگی در موتور دستگاه را با هم مرور کنیم:

تمیز نکردن موتور و گرد و غبار گرفتن بیش از اندازه آن

اولین دلیل سوختن یا نیم سوز شدن موتور، تمیز نکردن موتور و گرد و غبار گرفتن بیش از اندازه آن است. این مورد یک مقدار تخصصی تر است. چون اگر بخواهید موتور ماشین ظرفشویی دوو را بررسی کنید، باید محفظه ی پشتی آن را باز کرده و از بین قطعات دستگاه، موتور را تشخیص دهید. پس از آن، می توانید حجم گرد و غبار نشسته روی محفظه موتور و همچنین پره های داخلی آن را بررسی کنید. در صورتی که این روند برای شما سخت بود، با نمایندگی تعمیر ظرفشویی دوو در محل تماس بگیرید. کارشناسان مجموعه در اسرع وقت می توانند مشکل شما را حل کنند.

در واقع با گذشت زمان و عدم سرویس دوره‌ای ماشین ظرفشویی، تمامی قطعات داخلی دستگاه گرد و غبار می گیرند. اگر این مشکل برطرف نشود، گرد و غبار باعث ایجاد خرابی در تمام قطعات داخلی خواهد شد. موتور هم از این قاعده مستثنی نیست و گرد و غبار عامل مهمی برای سوزاندن آن به حساب می آید.

تمیز نکردن موتور و گرد و غبار گرفتن بیش از اندازه آن

استفاده بیش از حد توان موتور، عاملی مهم در سوختن ماشین ظرفشویی دوو

استفاده بیش از حد از توان موتور، عاملی مهم در سوختن ماشین ظرفشویی دوو است. هر موتور بسته به نوع و محل استفاده از آن، دارای توانی است که نشان می دهد شما تا چه حد می توانید از دستگاه استفاده کنید، بدون آنکه در کار آن خللی وارد شود.

موتور ماشین ظرفشویی هم دقیقا از همین قانون پیروی می کند. اگر بیشتر از توان موتور از آن استفاده کنید، برد الکتریکی اصلی آن دچار مشکل شده و موتور از کار می افتد. البته این را هم باید بدانید که موتور وسایل الکتریکی خانگی اجزای مختلفی مثل برد الکتریکی، تایمر، سیم کشی، سنسور و … را داخل خود دارد و ایجاد اختلال در هر یک از این اجزا، نتیجه ای مشابه خواهد داشت.

عواملی که در این مورد باید رعایت کنید عبارت اند از:

  • ظرفیت تحمل وزنی ماشین ظرفشویی خود را بدانید و حتی الامکان برای شستشوی ظروف به این عدد نزدیک نشوید.
  • دستگاه را بیش از 3 بار در طول روز برای شستشو روشن نکنید.
  • دستورالعمل روند شستشوی ماشین خود را به طور کامل مطالعه کرده و طبق آن عمل کنید.
  • در فواصل زمانی مشخصی، با کمک گرفتن از کارشناسان و یا نمایندگی های مجاز دستگاه خود را سرویس کنید.

اگر در این زمینه نیاز به کمک دارید، با شماره 22225007-021 تماس بگیرید.

نوسانات برق

یکی دیگر از مهمترین و رایج ترین مواردی که می تواند منجر به سوختن موتور ماشین ظرفشویی شود، نوسانات برق می باشد.

نوسانات برق با کاهش یا افزایش ناگهانی میزان جریان برق موجود در مدار اتفاق افتد و علت های مختلفی سبب ایجاد آن می شود. مثلا الکتریسیته ساکن، رعد و برق، بارش باران و خیس شدن مسیرهای سیم کشی، استفاده از دستگاه های معیوب و … .

شما می توانید برای جلوگیری از تاثیر نوسان برق بر وسایل الکتریکی خود و آسیب رسیدن به آن ها، برای هر وسیله الکتریکی خود در خانه یک محافظ تهیه کنید؛ و یا می توانید به جای تهیه محافظ برای تک تک وسایل، خانه اتان را به جعبه فیوز مجهز کنید.

همچنین اگر علت نوسانات داخلی باشد، حتما وسیله ی معیوب را بیابید و در صدد تعمیر آن برآیید.

نوسانات برق

استهلاک قطعات داخلی موتور

اگر شما هم جزو افرادی باشید که در طول روز حداقل یک بار از ماشین ظرفشویی خود استفاده می کنید، استهلاک قطعات داخلی موتور را جدی بگیرید! 

ماشین ظرفشویی هم مانند تمام وسایل الکتریکی دیگر نیازمند سرویس کردن در دوره های زمانی مشخص است. این یک امر طبیعی است؛ قطعات داخلی ماشین در صورت استفاده ی مداوم پس از گذشت مدت زمان زیادی از خرید آن، دچار استهلاک و خرابی می شوند. در صورت عدم تعویض آن ها، به قطعات دیگر هم لطمه وارد کرده و با گذر زمان هزینه های شما را به طرز چشمگیری افزایش خواهد داد(تازه اگر بتوان قطعات خراب را تعمیر و یا تعویض کرد و دستگاه به طور کامل بلااستفاده نشود!)

سخن آخر

تا اینجا سعی کردیم علل سوختن موتور ماشین ظرفشویی دوو را همراه با شما. در نظر داشته باشید که جلوی ضرر را از هر کجا بگیرید، غنیمت است! پس اگر هر زمان علائمی مانند صداها و بوهای غیر طبیعی از ماشین ظرفشویی خود حس کردید و یا مشاهده کردید که دستگاه شما کار نمی کند، فورا مشکل را ریشه یابی و آن را حل کنید. در صورت بروز هر گونه مشکلی اگر از همان ابتدای کار پیگیر باشید، ممکن است بتوان موتور را تعمیر کرد و به حالت اولیه بازگرداند و دیگر نیازی به تعویض آن نباشد. این کار باعث صرفه جویی در هزینه های شما خواهد شد.

امیدواریم این مقاله برای شما مفید بوده باشد. اگر در این مورد سوالی دارید، در بخش نظرات با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

17 − 1 =