خطوط ویژه تلفن های شبانه روزی 

خاموش شدن ناگهانی لباسشویی دوو

خاموش شدن ناگهانی لباسشویی دوو

فهرست مطالب

خاموش شدن ناگهانی لباسشویی دوو از سری مشکلات رایجی است که ممکن است برای کاربران این دستگاه اتفاق افتد. اگر شما هم با این مورد مواجه شده اید، برای علت یابی و رفع خطای لباسشویی دوو با ما همراه باشید.

دوو یکی از برندهای معروف در زمینه لوازم خانگی است و در زمینه لباسشویی نیز محصولات متنوعی ارائه می‌دهد. لباسشویی دوو با استفاده از فناوری‌های پیشرفته و طراحی‌های مدرن، قابلیت های منحصر به فردی را به کاربران ارائه می‌دهد. لباسشویی دوو دارای انواع مختلفی است که به نیازها و سلیقه های مختلف مشتریان پاسخ می‌دهد. ظرفیت بالا، برنامه های شستشو متنوع، صرفه جویی در انرژی، طراحی زیبا و کاربر پسند و کارایی بالا از مواردی است که کاربران در ایران یا سراسر دنیا متمایل به خرید لباسشویی از این برند می شوند.

سوال اصلی این است که: آیا خاموش شدن ناگهانی لباسشویی دوو طبیعی است؟ راه حل آن چیست؟

پاسخ این است که: خیر! طبیعی نیست اما می توان به راحتی این مشکل را رفع کرد؛ پس نگران نباشید.

در صورتی که برای دستگاه شما هم مشکلی ایجاد و باعث نگرانی شما شده، با شماره های نمایندگی رسمی تعمیر لباسشویی دوو در تهران تماس بگیرید.

5 علت خاموش شدن ناگهانی لباسشویی

در ادامه 5 علت خاموش شدن ناگهانی لباسشویی را با هم بررسی خواهیم کرد.

در ابتدا باید ذکر شود که طبق تماس هایی که کاربران برای تعمیر لباسشویی دوو با مجموعه داشته اند، متوجه شدیم که خاموش شدن ناگهانی در بسیاری از موارد برای دستگاه هایی اتفاق می افتد که چند سال از راه افتادن آن ها می گذرد و لباسشویی هایی که تازه خریداری شده اند، دچار این مورد نمی شوند.

همین امر نشان می دهد که استفاده نادرست و عدم بررسی دوره ای دستگاه، منجر به بروز چنین مشکلاتی می شود.

حالا در ادامه می توانید علل مختلف بروز این مورد را بخوانید.

خرابی پارازیت گیر لباسشویی

اولین دلیل برای بروز مشکل خاموش شدن ناگهانی لباسشویی، خرابی پارازیت گیر لباسشویی است.

پارازیت گیر در ماشین لباسشویی دوو قطعه ای است که برای جلوگیری از ورود نوسانات برق به داخل ماشین و برد الکترونیکی در دستگاه تعبیه شده است. برای اینکه از آسیب به قطعات داخلی به دلیل نوسانات برق جلوگیری شود، در مسیر ورودی برق به دستگاه از یک فیوز یا نوسان گیر استفاده می کنند.

پس در نتیجه در صورتی که به هر دلیلی در جریان برق خانه یا محل کار شما، نوسان وجود داشته باشد و نوسان گیر هم معیوب شده باشد، ممکن است در حین کار لباسشویی خاموش شود که این یک اتفاق معمولی نیست.

پس ابتدا از سلامت نوسان گیر اطمینان حاصل کنید؛ در صورت نیاز به راهنمایی یا بررسی حضوری می توانید با نمایندگی نصب و سرویس لباسشویی دوو در ارتباط باشید.

خرابی پارازیت گیر لباسشویی

جمع شدن بیش از حد آب در لباسشویی

جمع شدن بیش از حد آب در لباسشویی، علت بعدی برای خاموش شدن ناگهانی لباسشویی دوو می باشد.

مواردی پیش آمده که لباسشویی به دلیل پر شدن زیاد از آب حین برنامه شستشو خاموش شده است. اگر هر یک از قطعات هیدروستات، شیر برقی و یا برد الکترونیکی معیوب شده باشند، لباسشویی به طرز غیر عادی از آب پر می شود.

در واقع هیدروستات مانند یک سنسور کنترل مقدار آب در لباسشویی عمل می کند. زمانی که آب داخل مخزن به اندازه کافی باشد، هیدروستات آن را اندازه گیری کرده و به برد الکترونیکی اطلاع قطع کردن جریان آب به داخل دستگاه را می دهد. برد الکترونیکی نیز این فرمان را به شیر برقی انتقال داده و باعث متوقف شدن انتقال آب به داخل دستگاه توسط شیر برقی می شود.

پس هر یک از این قطعات خراب شده باشند، لباسشویی بیش از حد عادی از آب پر می شود و برای حفظ سلامت قطعات دیگر هم که شده، خاموش می شود!

پر کردن لباسشویی بیشتر از حد توان از دلایل خاموش شدن ناگهانی لباسشویی

پر کردن لباسشویی بیشتر از حد توان از دلایل خاموش شدن ناگهانی لباسشویی می تواند باشد.

وقتی بیش از حد توان دستگاه، در آن، لباس برای شستشو قرار دهید و لباسشویی پس از انتخاب برنامه شستشو شروع به کار کند، به دلیل بار زیاد به موتور و درام ماشین فشار زیادی وارد می شود. در واقع در این حالت موتور دستگاه برای چرخیدن باید برق زیادی مصرف کرده و در نتیجه آمپر مصرفی نیز بالا می رود. در نتیجه ی بالا رفتن جریان برق و آمپر، موتور داغ می کند؛ سنسورهای موتور برای جلوگیری از سوختن موتور، باعث خاموش شدن لباسشویی می شوند.

پر کردن لباسشویی بیشتر از حد توان از دلایل خاموش شدن ناگهانی لباسشویی

معیوب بودن برد الکترونیکی

علت چهارم خاموش شدن ناگهانی لباسشویی دوو، معیوب بودن برد الکترونیکی است.

برد الکترونیکی در ماشین های لباسشویی مدل جدید همانند تایمر مکانیکی در لباسشویی های مدل قدیمی تر عمل می کنند. برد ها مانند مغز به قطعات مختلف دستگاه دستور شروع کار یا توقف را می دهد. در صورتی که این قطعه به هر دلیلی معیوب شده باشد و نتواند به درستی کار کند، در تمام قسمت های دیگر دستگاه اختلال ایجاد می شود.

برد الکترونیکی در صورت خرابی به احتمال زیاد نیاز به تعویض خواهد شد.

معیوب بودن برد الکترونیکی

خرابی محافظ لباسشویی

خرابی محافظ لباسشویی علت آخری است که در این مقاله برای خاموش شدن ناگهانی ماشین لباسشویی بیان می شود.

همانطور که می دانید اکثر وسایل و لوازم خانگی منزل بهتر است برای جلوگیری از آسیب ناشی از نوسانات برق، به محافظ برق مجهز شوند. حال تصور کنید خود محافظ برق لباسشویی خراب شود. چه اتفاقی می افتد؟ دیگر نمی تواند جلوی نوسانات برق را بگیرد؛ و اگر جریان برق منزل یا محل کار شما نوسان برق داشته باشد، این عامل سبب خاموش شدن ناگهانی دستگاه می شود.

حتما از سلامت محافظ دستگاه اطمینان حاصل کنید تا از بروز مشکلات احتمالی جلوگیری شود.

خرابی محافظ لباسشویی

کلام آخر

به طور کلی، اگر لباسشویی شما ناگهانی خاموش می‌شود، بهتر است ابتدا منابع برق را بررسی کرده و از عملکرد صحیح آن مطمئن شوید. در صورتی که مشکل از منابع برق نبود، موارد بالا باید بررسی شوند. در صورت خرابی هر یک از قطعات داخلی لباسشویی دوو آن را با نمایندگی تخصصی تعمیرات ماشین لباسشویی دوو به اشتراک بگذارید.

اگر نیاز به مشورت و راهنمایی دارید، سوال خود را در قسمت نظرات کاربران بنویسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار + 8 =