خطوط ویژه تلفن های شبانه روزی 

خاموش شدن ماکروفر دوو

خاموش شدن ماکروفر دوو به صورت ناگهانی در حین استفاده

فهرست مطالب

خاموش شدن ماکروفر دوو در حین کار یکی از مشکلات است که گریبان گیر برخی از مصرف کنندگان می شود. این موضوع سبب ایجاد اختلال در عملکرد و کارایی دستگاه می شود و امکان استفاده درست و راحت را از شخص می گیرد.

در خصوص علت خاموش شدن ماکروفر دوو، دلایل زیادی وجود دارد که هریک از آنها نشان از خرابی و یا آسیب دیدگی بخش هایی از دستگاه می باشد. دلایلی همچون ایجاد مشکل در عملکرد ترموستات، آسیب دیدگی برد، خرابی میکروسوئیچ درب و برخی دیگر از مشکلات فنی موجب خاموش شدن ناگهانی ماکروفر دوو می شوند.

در این مقاله از مجموعه مقالات نمایندگی شبانه روزی تعمیرات دوو قصد داریم در خصوص علت خاموش شدن ماکروفر دوو و دلایل آن با شما کاربران عزیز صحبت نماییم. چنانچه در خصوص مطالب گفته شده سوال و یا ابهامی دارید می توانید موضوع مورد نظر خود را در بخش کامنت های صفحه قرار دهید تا در اولین فرصت پاسخ دقیق آن را در اختیار شما قرار دهیم.

علت خاموش شدن ماکروفر دوو چیست؟

در زمینه خاموش شدن ناگهانی ماکروفر دوو، علت های زیادی دخیل می باشند که همانطور که گفتیم هر یک از دلایل به بخش خاصی مربوط می شوند. علت های ایجاد چنین شرایطی به دو بخش اختلالات جزئی و اختلالات اصلی تقسیم می شود که به شرح زیر می باشند:

  • خراب شدن بخش کنترل پنل دستگاه
  • انسداد و کیپ شدن هواکش ماکروفر
  • اختلال در میکروسوئیچ
  • آسیب دیدگی برد دستگاه
  • آسیب دیدن محافظ حرارتی
  • خرابی ترانس
  • خرابی ترموستات
  • ایجاد آسیب در فیوز
  • خرابی منبع تغذیه
  • وجود ایراد در صفحه کلید
  • خرابی فن ماکروفر
  • بروز عیب های فنی در دستگاه
  • پریدن فیوز
  • گرم شدن بیش از اندازه
  • مشکلات رطوبتی

اگر به علت های خاموش شدن ماکروفر دوو که در بالا به آنها اشاره کردیم دقت نمایید، به خوبی متوجه خواهید شد که کدام مورد مربوط به اختلالات جزئی و کدامبن مورد مربوط به اختلالات اصلی می باشد.

مواردی که به صورت جزئی می باشد را خود شما با کسب دانش لازم می توانید برطرف نمایید اما در آن دسته از دلایلی که در قالب موارد اصلی تعریف می شوند، به هیچ عنوان ورود نکنید و آن را به تعمیرکار مایکروفر دوو بسپارید.

پس از قطع شدن برق، مقداری جریان در داخل خازن های برد باقی می ماند که اگر از این موضوع بی اطلاع باشید، موجب برق گرفتگی و یا شوک به شما می شود.

حال بیایید بررسی کنیم که هر یک از موارد گفته شده به چه صورت موجب خاموش شدن مایکروفر دوو می شوند و رویه و نجوه برطرف سازی هریک از آنها چگونه است.

علت خاموش شدن ماکروفر دوو چیست؟علت های خاموش شدن ماکروفر دوو

مواردی که در این بخش به تحلیل آنها می پردازیم موجب خاموش شدن ناگهانی ماکروفر دوو در حین کار می شود که باید در کوتاه ترین بازه زمانی اقدام به برطرف سازی آنها نمایید.

فراموش نکنید که مطالب این بخش صرفا جهت آگاهی شما از دلایل خاموش شدن ناگهانی مایکروفر می باشد و به هیج عنوان جنبه آموزش برای ورود در حوزه تعمیرات را ندارد پس از انجام هرگونه اقدام خودسرانه ای به شدت خودداری نمایید و مراتب کار را با نمایندگی مرکزی تعمیرات ماکروفر دوو در میان بگذارید.

علت های خاموش شدن ماکروفر دوو

1) خاموش شدن ناگهانی ماکروفر دوو به علت خرابی میکروسوئیچ

اولین موردی که برای خاموش شدن ناگهانی ماکروفر دوو در حین کار به آن اشاره می کنیم، خرابی میکروسوئیچ ها می باشد. زمانی که درب مایکروفر را می بندید، این قطعه یک پیام به برد ارسال می نماید که درب دستگاه بسته است. به واسطه این پیام، برد اجازه روشن شدن را به دستگاه می دهد. تا زمانی که این پیام ارسال نگردد، برد گمان را بر باز بودن درب می دهد.

اگر در یکی از میکروسوئیچ ها به دلایلی همچون سوختگی، شکستگی، قوس، اختلالی ایجاد شود این قطعه عملکرد درستی نخواهد داشت و موجب خاموش شدن ماکروفر می شود.

2) خاموش شدن ماکروفر دوو به دلیل آسیب در پنل

یکی دیگر از مواردی که موجب خاموش شدن ماکروفر دوو در حین کار می شود، خرابی کنترل پنل دستگاه می باشد. پنل باید به درستی عمل کند و دستورات را به صورت دقیق به سمت برد ارسال نماید. اگر کنترل پنل مدام خاموش و روشن می شود باید اتصالات آن را دقیق بررسی نمود تا مشکل کار مشخص گردد.

از طرف دیگر خرابی یک قطعه از برد دستگاه هم می تواند موجب اخلال در عملکرد پنل شود. همچنین صفحه لمسی و عملکرد دکمه ها بر روی آن باید بررسی شود.

خاموش شدن ماکروفر دوو به دلیل آسیب در پنل

3) خاموش شدن ناگهانی ماکروفر دوو به علت مسدود شدن هواکش

هواکش همانطور که از نام آن پیداست برای تخلیه دما و ایجاد سیکل گردشی هوا در داخل کابین دستگاه مورد استفاده قرار می گیرد. مسدود شدن این قطعه به دلیل کثیفی و یا قرار گیری یک شی در مقابل آن می تواند موجب خاموش شدن ماکروفر دوو در حین انجام کار شود.

4) خاموش شدن ماکروفر دوو در حین کار به علت خرابی برد

اصلی ترین و مهم ترین موردی که در بسیاری از حالات موجب خاموش شدن ناگهانی ماکروفر دوو در حین انجام کار می شود، خرابی برد دستگاه است. تمامی دستورات برای شروع فعالیت توسط برد صادر می شود پس اگر این بخش آسیب ببیند و یا در عملکرد آن اختلالی ایجاد شود، دستگاه توان فعالیت نداشته و موجب خاموش شدن ناگهانی آن می شود.

خرابی برد

5) خاموش شدن ماکروفر دوو به علت بروز مشکل در فن

فن از اصلی ترین قطعات قرار داده شده در کابین دستگاه می باشد که با شروع فعالیت ماکروفر، این قطعه نیز روشن شده و نقش خود را در گرم کردن غذا ایفا می کند.

اگر در رویه فعالیت فن اختلالی ایجاد شود، ماکروفر پس از روشن شدن سریعا خاموش می شود و امکان داغ کردن غذا از طریق آن وجود ندارد.

6) خاموش شدن ماکروفر دوو به دلیل اشکال در محافظ حرارتی

برای آنکه دستگاه به دلیل حرارت بالای لامپ مگنترون آسیب نبیند، از محافظ حرارتی در آن استفاده می شود. این قطعه حرارت ایجاد شده در دستگاه در حین کار را کنترل می کند تا از افزایش بیش از حد دما جلوگیری نماید.
اگر محافظ حرارتی دچار مشکل شود، ماکروفر دوو در حین کار به دلیل حرارت بالا خاموش می شود و نمی توان از آن به درستی استفاده کرد.

اشکال در محافظ حرارتی

7) خاموش شدن ماکروفر دوو به دلیل خرابی ترموستات

ترموستات وظیفه تنظیم دما در دستگاه را بر عهده دارد تا بخش های داخلی دستگاه دچار آسیب نشوند. اگر ترموستات آسیب ببیند دستگاه دچار اختلال در حرارت انتقالی می شود و دمای آن بالا و پایین می شود. این اختلال موجب می شود که جریان قطع گردد و ماکروفر به صورت ناگهانی خاموش شود.

چگونه از خاموش شدن ماکروفر دوو جلوگیری کنیم؟

برای جلوگیری از خاموش شدن ماکروفر دوو در حین کار راهکار هایی وجود دارد که شما می توانید با بکارگیری آنها از بروز مشکل در دستگاه جلوگیری کنید.

راهکار های گفته شده در این بخش از روش های پایه و در عین حال اصلی استفاده صحیح از ماکروفر می باشد که موجب افزایش طول عمر دستگاه می شود. این روش های به شرح زیر می باشند:

  • به صورت روزانه و یا دوره ای دستگاه را نظافت نمایید تا چیزی در آن باقی نماند.
  • ظروف را به صورت دقیق بر روی سینی قرار دهید و از ظرف هایی استفاده نمایید که با سایز کابین همخوانی داشته باشد.
  • غذا هایی که در داخل دستگاه قرار می دهید حجم بالایی نداشته باشد چرا که ممکن است به فن اصابت کند و ماکروفر دوو در حین کار خاموش شود.
  • برای کنترل جریات برق و جلوگیری از انتقال نوسانات از محافظ استفاده کنید.
  • بعد از استفاده دستگاه را از برق نکشید. اجازه دهید فن دمای دستگاه را کاهش دهد.
  • هنگام استفاده از ماکروفر درب آن را محکم نکوبید. بستن درب دستگاه با شدت بالا به میکروسوئیچ آسیب می رساند.
  • به دلیل وجود فن در ماکروفر دوو، آن را در جایی قرار دهید که گردش هوا در پشت آن برقرار باشد.
  • سرویس های دستگاه را به موقع انجام دهید.
  • از ضربه زدن به پنل دستگاه خودداری نمایید. این عمل باعث از کار افتادن دکمه های آن می شود.

با انجام موارد گفته شده نه تنها طول عمر مفید دستگاه را به میزان زیادی افزایش می دهید بلکه از خاموش شدن ماکروفر دوو در حین انجام کار جلوگیری می کنید.

چگونه از خاموش شدن ماکروفر دوو جلوگیری کنیم؟

سخن پایانی

اگر ماکروفر دوو دارید و در حین کار خاموش می شود، موارد گفته شده در این مقاله به شما کمک می کند تا شناخت کاملی از علت های خاموش شدن ماکروفر دوو داشته باشید. موارد گفته شده در این بخش، تمامی دلایلی می باشند که تا به این پایه در خصوص خاموش شدن ناگهانی ماکروفر دوو ثبت شده اند و تعمیرکاران اقدام به بررسی آنها می نماید.

برای استفاده های درست از دستگاه و عدم اختلال در رویه کاری آن، پیشنهاد می کنیم که موارد مراقبتی دستگاه را به درستی انجام دهید تا مشکلی در مصارف شما ایجاد نشود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × 2 =