خطوط ویژه تلفن های شبانه روزی 

تاب برداشتن دیگ لباسشویی

علت تاب برداشتن دیگ لباسشویی چیست؟

فهرست مطالب

قطعاً یکی از مهم ترین وسایل داخل آشپزخانه ماشین لباسشویی می باشد که شما می توانید با استفاده از این دستگاه با خیال راحت و بدون هیچ زحمتی لباس هایتان را تمیز و خوشبو کنید. گاهی اوقات لباسشویی ممکن است دچار مشکلاتی شود که قطعا حتی فکر کردن به این مسئله شما را نگران خواهد کرد. آیا تا به حال متوجه شده اید که دیگ دستگاه شما تاب بر می دارد و یا بد می چرخد؟ اگر تا به الان این موقعیت را تجربه کرده اید قطعا می دانید که باید چه کار هایی را انجام دهید تا مشکل رفع شود اما در صورتی که در این موقعیت قرار نگرفته اید تا انتهای مقاله همراه نمایندگی تعمیرات لباسشویی دوو باشید، به دلیل این که می خواهیم امروز در این مقاله درباره ی تاب برداشتن دیگ لباسشویی دوو توضیح دهیم تا اطلاعات کافی بدست آورید و بدانید هنگام بروز این مشکل باید اقدام به انجام چه کار هایی کنید؟

به چه علتی دیگ لباسشویی تاب بر می دارد؟

تاب برداشتن، بد چرخیدن، نچرخیدن یا لقی دیگ لباسشویی همه علت های مشترکی دارند که در ادامه می خواهیم درباره ی تمامی آنها به طور کامل توضیح دهیم. در صورتی که دانش فنی لازم را ندارید بهتر است خودتان اقدام به تعمیر لباسشویی نکنید زیرا ممکن است هم به خودتان و هم به دستگاه آسیب های بزرگ تر و جدی تری وارد کنید. در نتیجه از یک تکنسین ماهر و یا یک فرد متخصص کمک بگیرید.

موتور دستگاه

کم پیش آمده که دلیل بد چرخیدن دیگ ماشین لباسشویی معیوب شدن موتور دستگاه باشد. از همین رو توصیه می کنیم ابتدا سایر نقاط لباسشویی خود را بررسی نمایید در نهایت اگر تمامی قطعات سالم بودند می توان نتیجه گرفت که مشکل از موتور می باشد. برای چک کردن این قطعه باید ابتدا موتور را به برق وصل کنید، در صورتی که موتور روشن می شود و صدا های عجیب غریبی از آن به گوش می رسد و یا در کل موتور کار نمی کند و خاموش باقی می ماند مطمئن باشید که این قطعه دچار سوختگی یا خرابی شده است.

موتور دستگاه

تسمه دستگاه

اصلی ترین و مهم ترین علتی که باعث می شود دیگ لباسشویی تاب بردارد، پارگی و یا معیوب شدن تسمه لباسشویی می باشد زیرا وظیفه ی این قطعه چرخاندن طبلک و دیگ است. به مرور زمان ممکن است تسمه پاره یا پوسیده شود و در نهایت دیگ دستگاهتان عملکرد صحیحی نخواهد داشت. علاوه بر خود تسمه اگر چرخه ی آن نیز ساییده و یا پوسیده شود مشکلات یکسانی برای شما پیش خواهد آمد.

تسمه دستگاه

بلبرینگ ها

بلبرینگ ها داخل گردونه های ماشین لباسشویی قرار دارند که باعث راحت تر و نرم تر حرکت کردن این گردونه ها می شوند. اگر این قطعات آسیب ببینند و یا معیوب شوند، دیگ دستگاه تاب بر می دارد و علاوه بر آن هنگام روشن بودن ماشین لباسشویی از آن سر و صدا های آزار دهنده خواهید شنید.

بلبرینگ ها

قفل درب لباسشویی

قطعا می دانید سالم بودن قفل درب لباسشویی و درست بسته شدن آن می تواند بر روی عملکرد دستگاه تاثیر بسیار زیادی بگذارد. یکی از علت های پیش پا افتاده ای که باعث لقی دیگ دستگاه می شود همین موضوع است در نتیجه قبل از تماس گرفتن با تعمیر کار و یا انجام هر گونه کار دیگری، از خراب نبودن و یا کامل بسته شدن قفل درب مطمئن شوید.

قفل درب لباسشویی

روتور و استاتور

روتور بخش ثابت موتور و استاتور بخش محرک موتور الکتریکی هستند که جزء بخش های اصلی هر موتور حساب می شوند. در اثر درگیری این دو بخش با یکدیگر، یک میدان مغناطیسی به وجود خواهد آمد که باعث حرکت کردن موتور می شود. از همین رو یکی دیگر از علت های بد چرخیدن دیگ لباسشویی، معیوب شدن روتور و استاتور می باشد.

روتور و استاتور

کاپلینگ موتور

وظیفه ی کاپلینگ متصل کردن موتور به سیستم انتقال نیرو می باشد. در صورتی که بیش از وزن معمول و استاندارد دستگاه از این قطعه کار بکشید، نیرو منتقل نخواهد شد و در نهایت دستگاه کلا کار نمی کند و یا دیگ لباسشویی لق می شود.

کاپلینگ موتور

سخن آخر

امروز در این مقاله به طور کامل برایتان درباره ی تاب برداشتن دیگ لباسشویی دوو توضیح دادیم که امیدواریم مطالب برای شما مفید واقع شده باشند. در صورتی که نیاز به اطلاعات بیشتری درباره ی این موضوع داشتید می توانید به سایت نمایندگی دوو در تهران مراجعه کنید و مطالب را بسیار موشکافانه بخوانید. در صورتی که دانش فنی لازم و کافی را ندارید بهتر از یک تکنسین کمک بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هشت − 1 =