خطوط ویژه تلفن های شبانه روزی 

از کار افتادن دکمه های ظرفشویی دوو

از کار افتادن دکمه های ظرفشویی دوو

فهرست مطالب

یکی از مشکلات رایجی که ممکن است برای هر کسی که خانه یا محل کارش مجهز به ماشین ظرفشویی از برند دوو است اتفاق می افتد، از کار افتادن دکمه های ظرفشویی دوو است. در واقع این مورد برای تمام برندها اتفاق افتاده و دلیلی برای عدم کیفیت دستگاه شما نیست.

البته برای اینکه مشکلات ظرفشویی خود را هر چه سریعتر حل کرده و از آن استفاده کنید، بهتر است با نمایندگی مرکزی و مجاز تعمیر ظرفشویی دوو تماس بگیرید.

ظرفشویی دوو: تکنولوژی پیشرفته برای رضایت کاربر

ظرفشویی دوو، یکی از برترین برندها در صنعت ظرفشویی است که با تکنولوژی پیشرفته و عملکرد بی نظیر خود، تمامی نیازهای شستشوی ظروف خانگی را برطرف می‌کند. این محصولات با طراحی زیبا و قابلیت های متنوع، در هر آشپزخانه ای جلوه می‌کنند.

یکی از ویژگی های برجسته ظرفشویی دوو، کارایی بالا و کیفیت برتر آن است. با استفاده از تکنولوژی های نوین، ظرفشویی دوو به شما امکان می‌دهد تا ظروف خود را به صورت کاملاً تمیز و بدون هرگونه لکه و لکه روی آن ها شستشو دهید. علاوه بر این، این دستگاه ها دارای برنامه های مختلفی برای شستشوی ظروف مختلف مانند شیشه، فلز، پلاستیک و غیره هستند.

ظرفشویی دوو همچنین دارای قابلیت های جذاب دیگری نیز است. به عنوان مثال، برخی از مدل های این برند دارای سیستم های خودکار شستشوی هوشمند هستند که با تشخیص نوع ظرف و درجه کثیفی آن، برنامه مناسب را برای شستشوی آن انتخاب می‌کنند. همچنین، برخی از مدل های دوو دارای قابلیت های اتصال به شبکه هوشمند و کنترل از راه دور هستند که به شما امکان می‌دهد تا از هر کجا که هستید، دستگاه را کنترل کنید و برنامه های شستشو را تنظیم کنید.

در ادامه مقاله با ما همراه باشید تا در مورد علل رایج از کار افتادن دکمه های ظرفشویی دوو صحبت کنیم.

5 علت کار نکردن دکمه های ظرفشویی دوو

اگر می خواهید 5 علت کار نکردن دکمه های ظرفشویی دوو را بدانید و با این مشکل مواجه شده اید، این مقاله برای شما نوشته شده است.

تصور کنید در یک روز عادی مثل تمام روزهای دیگر می خواهید از ماشین ظرفشویی خود استفاده کنید که مشاهده می کنید دکمه های آن کار نمی کند. واقعا که اعصاب خوردی است!

حالا چه می کنید؟ دلیل کار نکردن دکمه های ظرفشویی چیست؟ چطور می توان این مشکل را حل کرد؟ پاسخ تمام این سوال ها را در ادامه پیدا خواهید کرد.

فعال بودن قفل کودک

فعال بودن قفل کودک یک دلیل ساده برای کار نکردن دکمه های ظرفشویی دوو است.

ماشین های ظرفشویی دوو نیز مانند خیلی از لوازم خانگی دیگر برای افزایش ایمنی کاربران گزینه ای با عنوان “قفل کودک” دارد که با فعال کردن آن در صورت لمس هر یک از دکمه های پنل، هیچ کدام از آن ها کار نمی کند به جز وقتی که قفل کودک را غیرفعال کنید.

پس اگر مشاهده کردید دکمه های دستگاه شما کار نمی کند و ایراد ظاهری هم در آن مشاهده نمی کنید، حتما از غیرفعال بودن قفل کودک آن اطمینان حاصل کنید.

فعال بودن قفل کودک

معیوب شدن تاچ پد لمسی عاملی برای کار نکردن دکمه های ظرفشویی دوو

در صورتی که دکمه های ظرفشویی دووی شما کار نمی کند ممکن است مشکل از معیوب شدن تاچ پد لمسی دستگاه باشد.

شما باید بررسی کنید که اگر فقط برخی از دکمه های دستگاه کار نمی کند، مشکل از تاچ پد است. این قطعه به راحتی قابل تعویض است و هزینه زیادی نیز نخواهد داشت.

معیوب شدن تاچ پد لمسی عاملی برای کار نکردن دکمه های ظرفشویی دوو

خرابی پنل فرمان

خرابی پنل فرمان نیز دلیلی می تواند باشد برای از کار افتادن دکمه های ظرفشویی دوو.

در صورتی که هیچ یک از دکمه ها کار نمی کند، ممکن است مشکل از پنل اصلی باشد. توجه داشته باشید که پنل فرمان اصلی با تاچ پد متفاوت است. ممکن است در بعضی مدل ها پنل فرمان و تاچ پد به صورت یکپارچه و همزمان تعبیه شده باشند و با هم کار کنند. در این صورت جفت آن ها باید عوض شوند.

این قطعه نیز قابل تعویض است. توصیه ما به شما این است که پنل را در صورت خرابی تعویض کنید(تعمیر نکنید). زیرا عمر آن خیلی بیشتر خواهد شد.

اشکال در برد الکترونیکی

مانند خیلی از لوازم خانگی دیگر، ظرفشویی دوو نیز شامل یک برد الکترونیکی است که در صورت اشکال در برد الکترونیکی ماشین ظرفشویی ممکن است دکمه های آن دیگر کار نکنند.

برد الکترونیکی وظیفه ساماندهی به تمام وظایف ظرفشویی را بر عهده دارد؛ پس در صورتی که این قطعه خراب شود، روی تمام روند دستگاه تاثیر مستقیم می گذارد.

اشکال در برد الکترونیکی

کثیف شدن دکمه ها یا تاچ پد

گاهی اوقات مشکل کار نکردن دکمه های ظرفشویی دوو تنها کثیف شدن دکمه ها یا تاچ پد می باشد.

حتما کل دستگاه را به صورت دوره ای تمیز کنید. دکمه ها و پنل تاچ پد را نیز با یک دستمال تر تمیز کنید تا گرد و غبار و آلودگی روی آن پاک شود و اختلالی در کارکرد آن ها ایجاد نکند.

سخن آخر

عوامل مختلفی مانند فعال بودن قفل کودک، مشکل در سیم کشی داخلی دستگاه، وجود آلودگی روی دکمه ها، سوختن تاچ پد، معیوب بودن برد الکترونیکی و … موجه خرابی دکمه ها و کار نکردن آن ها در ظرفشویی دوو می شود.

اما از آن جا که این مورد یک مشکل رایج در ماشین های ظرفشویی است، اصلا نگران نباشید زیرا به راحتی می توان آن را رفع کرد.

در صورت نیاز می توانید با نمایندگی مجاز تعمیرات ظرفشویی دوو در محل تماس گرفته و از نظر کارشناسان مجموعه برای رفع مشکل بهره ببرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 − 11 =