خطوط ویژه تلفن های شبانه روزی 

ارور LE ماشین لباسشویی دوو

ارور LE ماشین لباسشویی دوو

فهرست مطالب

یکی از ارور های رایج در لباسشویی دوو، کد خطای LE  است. این خطا نشان دهنده مشکلی در عملکرد درب دستگاه است که اجازه شروع چرخه شستشو را نمی دهد. با این حال، جای نگرانی نیست ! در این مقاله جامع از نمایندگی تعمیر لباسشویی دوو، به بررسی کامل ارور LE ماشین لباسشویی دوو ، علل ایجاد آن و راه حل های مناسب برای رفع مشکل می پردازیم.

علت راه حل
درب به درستی بسته نشده است: * درب را محکم ببندید و از بسته شدن کامل آن اطمینان حاصل کنید. * بررسی کنید که لباس یا اشیاء دیگری مانع بسته شدن درب نشود.
ایراد در قفل درب یا میکروسوئیچ: * قفل درب و میکروسوئیچ را از نظر ظاهری بررسی کنید تا علائمی از آسیب دیدگی یا فرسودگی مشاهده شود. * در صورت مشاهده هرگونه مشکل، قفل درب یا میکروسوئیچ را تعویض کنید.
ایراد در برد الکتریکی: * در صورت عدم مشاهده مشکل در قفل درب یا میکروسوئیچ، احتمال ایراد در برد الکتریکی وجود دارد. * برای تعمیر برد الکتریکی باید به تعمیرکار مجاز مراجعه کنید.
فشردن زودهنگام دکمه Start/Pause: * قبل از فشردن دکمه Start/Pause، صبر کنید تا درب کاملا بسته شود. * در صورت بروز مجدد مشکل، دفترچه راهنمای ماشین لباسشویی را برای دستورالعمل های دقیق تر بررسی کنید.

علل ارور  LE در لباسشویی دوو

ارور LE  معمولاً به دلیل بسته نشدن کامل درب ماشین لباسشویی رخ می‌دهد. این مشکل می‌تواند ناشی از عوامل مختلفی از جمله موارد زیر باشد:

علل ارور  LE در لباسشویی دوو

اشکال در قفل درب

قفل درب وظیفه ‌ی محکم بستن درب و ایجاد یک مهر و موم ضد آب را بر عهده دارد. اگر قفل درب خراب باشد، ممکن است به درستی بسته نشود و باعث ایجاد خطا شود. برای بررسی این موضوع، به کمک یک مولتی متر می توانید از سلامت قفل درب اطمینان حاصل کنید. در صورت خرابی آن را تعویض کنید.

ایراد در میکروسوئیچ درب

میکروسوئیچ یک سوئیچ کوچک است که به قفل درب متصل است. هنگامی که درب بسته می‌شود، میکروسوئیچ فعال می‌شود و به برد اصلی سیگنال می‌دهد که شروع چرخه شستشو ایمن است. اگر میکروسوئیچ خراب باشد، این سیگنال ارسال نمی‌شود و ارور LE ظاهر می‌شود. برای بررسی و تعویض میکروسوئیچ، به دانش و مهارت فنی نیاز دارید و بهتر است از یک تعمیرکار متخصص کمک بگیرید.

مشکل در سیم‌کشی

اتصالات شل یا سیم‌های آسیب ‌دیده بین درب و برد اصلی نیز می‌توانند باعث ارسال سیگنال‌های نادرست و ایجاد خطای LE شوند. اتصالات بین درب و برد اصلی را از نظر شل بودن یا آسیب‌دیدگی بررسی کنید. در صورت مشاهده هرگونه مشکل، اتصالات را تعمیر یا سیم‌ها را تعویض کنید.

مشکل در برد الکتریکی

در نهایت، در برخی موارد ممکن است ایراد از برد الکترونیکی دستگاه باشد که باعث ارسال اشتباه سیگنال مربوط به مشکل در سیستم درب و نمایش ارور LE شود. اگر با انجام مراحل قبلی مشکل برطرف نشد، احتمال ایراد در برد الکترونیکی وجود دارد و برای بررسی و تعمیر آن به دانش فنی و تجهیزات خاصی نیاز است و توصیه می شود از یک تعمیرکار مجاز کمک بگیرید.

فشردن زود هنگام دکمه Start/Pause ماشین لباسشویی دوو

قبل از شروع شستشو، درب باید کاملاً بسته و قفل شده باشد. اگر قبل از بستن و قفل کردن کامل درب ماشین لباسشویی، دکمه Start و یا Pause دستگاه را فشار دهید، میکروسوئیچ مربوطه فعال نمی شود و دستگاه تصور می کند که درب باز است و از این رو، فرآیند شستشو را آغاز نمی کند و خطای LE را نشان می دهد. پس از بستن درب، چند ثانیه صبر کنید و سپس دکمه Start/Pause را فشار دهید. این کار به میکروسوئیچ فرصت می دهد تا به درستی فعال شود و به دستگاه signal دهد که درب بسته شده است.

بیشتر بخوانید: ارور UE ماشین لباسشویی دوو

علل ارور  LE در لباسشویی دوو

جمع‌بندی

ارور LE ماشین لباسشویی دوو به دلیل بسته نشدن کامل درب دستگاه ایجاد می‌شود. با بررسی قفل درب، میکروسوئیچ، سیم‌کشی و ریست کردن دستگاه می‌توانید در اغلب موارد این مشکل را برطرف کنید. اگر با انجام این مراحل مشکل حل نشد، باید از یک تعمیرکار مجرب کمک بگیرید.

سوالات متداول

آیا می‌توانم با وجود ارور LE از ماشین لباسشویی استفاده کنم؟

خیر. استفاده از ماشین لباسشویی با وجود ارور LE می‌تواند به دستگاه آسیب برساند و خطر نشتی آب را افزایش دهد.

آیا می‌توانیم خودمان ارور LE را تعمیر کنیم؟

بله، در برخی موارد ساده مانند تعویض قفل درب یا میکروسوئیچ، می‌توانید با کمی دانش فنی و ابزار مناسب، خودتان مشکل را برطرف کنید.

چه اقداماتی می‌توانیم برای جلوگیری از بروز ارور LE انجام دهیم؟

  • قبل از هر بار استفاده، از تمیز و عاری از مانع بودن درب و قفل آن اطمینان حاصل کنید.
  • از پر کردن بیش از حد ماشین لباسشویی خودداری کنید، زیرا این امر می‌تواند باعث بسته نشدن کامل درب شود.
  • به طور مرتب ماشین لباسشویی خود را تمیز و سرویس کنید تا از خرابی قطعات داخلی آن جلوگیری کنید.
  • از شوینده‌های مناسب نوع لباسشویی و لباس‌هایتان استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × دو =