خطوط ویژه تلفن های شبانه روزی 

ارور e7 یخچال دوو

همه چیز در مورد ارور E7 یخچال دوو + روش عیب یابی

فهرست مطالب

ارور E7 یخچال دوو یکی از ارورها یا کدخطاهای مهم و رایج یخچال دوو است که در صورتی که خانه یا محل کارتان مجهز به هر مدل از یخچال فریزرهای دوو باشد، باید با این خطا آشنا باشید.

در این مقاله  قصد داریم در مورد علت ایجاد ارور E7 و روش های رفع آن صحبت کنیم. در صورت نیاز به راهنمایی یا بررسی و تعمیر تخصصی یخچال فریزر برند دووی خود می توانید با نمایندگی رسمی تعمیرات یخچال فریزر دوو در تهران تماس حاصل فرمایید؛ اپراتورها و تعمیرکاران مجرب ما در اسرع وقت در محل شما حضور یافته و مشکلتان را حل خواهند کرد.

پس برای بررسی کامل ارور E7 یخچال دوو در ادامه با ما همراه باشید.

برای دیدن تمام ارورهای یخچال دوو می توانید از مقاله های سایت نمایندگی تعمیر یخچال دوو دیدن کنید.

علت ایجاد ارور E7 یخچال دوو چیست؟

به طور کلی، در یخچال فریزرها از هر برندی به دلیل استفاده مکرر و مداوم، احتمال ایجاد مشکلات و ارورهای مختلف بیشتر از لوازم خانگی دیگر است. در بعضی مواقع با پدیدار شدن ارور و کدخطا روی صفحه نمایشگر یخچال، کاربران دستگاه را ریست کرده تا ارور از بین برود؛ با درصد بالایی، این اتفاق می افتد اما گاهی پیش می آید که یخچال فریزر دوو به یک مشکل حاد و ریشه ای برخورده و با ریست کردن آن هم نمی توان ارور بوجود آمده را رفع کرد.

برای همین خیلی مهم است که به کدخطاها توجه ویژه ای داشته باشید؛ در غیر اینصورت ممکن است آسیب های جدی و غیر قابل جبرانی به یخچال شما وارد شود.

در ادامه در مورد علت های رایج ایجاد ارور E7 صحبت خواهیم کرد.

کاهش مقدار گاز یخچال

اولین علتی که می تواند باعث نمایش کدخطای E7 روی یخچال دوو شود، کاهش مقدار گاز یخچال است.

وجود نشتی و در نتیجه کم شدن حجم گاز یخچال فریزر می تواند عوامل مختلفی داشته باشد؛ مانند سوراخ شدن لوله های انتقال، یکسره کار کردن کمپرسور، کم شدن سرما و …

برای جلوگیری از این اتفاق و ارور E7 بهتر است یخچال فریزر خود را به صورت دوره ای سرویس کنید تا از عدم کاهش گاز و همچنین صحت عملکرد دستگاه اطمینان حاصل کنید.

کاهش مقدار گاز یخچال

خرابی کمپرسور

خرابی کمپرسور دلیل احتمالی بعدی برای ایجاد خطای E7 در یخچال دوو می باشد. کمپرسور نیز به دلایل مختلفی می تواند معیوب شود یا بسوزد؛ مانند خراب بودن ترموستات، گرم بودن محیط اطراف، تنظیم دمای بسیار سرد برای یخچال، کم شدن گاز، برفک یخچال و …

هر چه عمر یخچال بیشتر باشد، احتمال خراب شدن کمپرسور آن نیز بالاتر می رود.

اگر دلیل نمایش ارور E7 خرابی کمپرسور باشد، بهتر است هر چه سریعتر با یک تعمیرکار متخصص در این زمینه تماس بگیرید تا مسئله را در سریعترین زمان ممکن حل کند.

خرابی کمپرسور

تنظیم نبودن دمای یخچال

تنظیم نبودن دمای یخچال نیز می تواند باعث ایجاد و نمایش ارور E7 شود. نکته بسیار مهمی است که دمای یخچال فریزر خود را با توجه به مدل یخچال، فصل و دمای محیط اطراف، مقدار مواد غذایی داخل دستگاه و عوامل دیگر تنظیم کنید.

با این کار باعث می شوید حداقل فشار به کمپرسور وارد شده و عمر مفید دستگاه نیز افزایش یابد.

در صورتی که برای دریافت اطلاعات یا راهنمایی نیاز به کمک داشتید، می توانید با نمایندگی دوو تماس گرفته و به صورت رایگان با کارشناسان مجموعه مشورت کنید.

خرابی برد باعث ایجاد ارور E7 یخچال دوو

چهارمین دلیلی که باعث ایجاد ارور E7 روی نمایشگر یخچال دوو می شود، خرابی برد یخچال است. برد می تواند به دلایل مختلفی خراب شود. از آنجا که برد مانند مغز در یخچال عمل می کند، معیوب بودن آن می تواند روی عملکرد کلی دستگاه به طور مستقیم تاثیر بگذارد.

موارد زیر، دلایلی برای خرابی برد است:

  • نوسانات برق
  • تماس آب با برد اصلی
  • اتصالات قطعات داخلی یخچال

در صورت خرابی برد، هرچه سریعتر آن را برطرف کنید.

خرابی برد باعث ایجاد ارور E7 یخچال دوو

خراب بودن فن یخچال

آخرین دلیلی که می تواند با ایجاد ارور E7 در یخچال فریزرهای دوو مرتبط باشد، خراب بودن فن یخچال است. همانطور که می دانید، فن در یخچال وظیفه تنظیم دمای داخلی محفظه و رساندن آن به دمای تنظیم شده توسط کاربر را دارد.

در صورتی که هر یک از فن های یخچال فریزر خراب شود، ممکن است با کدخطای E7 روی صفحه نمایش مواجه شوید.

چطور ارور E7 یخچال دوو را برطرف کنیم؟

همانطور که در بخش های اول نیز گفتیم، بسیاری از ارورها را می توان با ریست کردن دستگاه از بین برد. برای رفع ارور E7 نیز در ابتدا می توانید این روند را انجام دهید.

با استفاده از دفترچه راهنمای دستگاهتان، یخچال را ریست کنید(آن را خاموش کرده و 5 الی 10 دقیقه صبر کنید و سپس آن را روشن نمایید).

در صورتی که کدخطا از بین نرفت، ریشه ایجاد آن از خرابی قطعات داخلی نشات می گیرد. پس بسیار مهم است که برای رفع آن هر چه سریعتر با نمایندگی تعمیرات یخچال دوو در محل تماس گرفته و تعمیر و بررسی تخصصی دستگاهتان را به او بسپارید.

نتیجه گیری

در این مقاله سعی کردیم تمام مواردی که باعث ایجاد ارور E7 در یخچال دوو می شود، بررسی کنیم. در کل این کدخطا زمانی نشان داده می شود که دمای داخلی یخچال به مشکل بخورد و قطعات داخلی نتوانند دما را به مقدار تنظیم شده برساند.

در صورتی که برای یخچال فریزر شما هر مشکلی ایجاد شود، می توانید برای رفع آن با یکی از نمایندگی های رسمی سرویس یخچال دوو تماس بگیرید.

امیدواریم این مقاله برای شما مفید بوده باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهارده + 19 =