خطوط ویژه تلفن های شبانه روزی 

بسته نشدن درب یخچال دوو

بسته نشدن درب یخچال

فهرست مطالب

این مقاله ای برای بسته نشدن درب یخچال است. 

مدت های خیلی زیادی است که یخچال، جزء جدا نشدنی خانه ها و آشپزخانه ها شده و دیگر نمی توان خانه ای بدون یخچال فریزر را تصور کرد. به همین دلیل نیز باید یک دید کلی نسبت به مشکلات رایجی که در آن ها رخ می دهد، داشته باشید.

بسته نشدن درب نیز یکی از این مشکلات رایج است که ممکن است برای هر یخچالی اتفاق افتاد.

در این مقاله قصد داریم تمام مشکلات مربوط به درب یخچال از چسبندگی و افتادگیِ در گرفته تا علت سخت باز شدن آن را به‌طور کامل برای شما شرح دهیم.

اگر در رابطه با این موضوع یا هر موضوع دیگری به مشکل خورده اید، می توانید با نمایندگی تعمیرات یخچال دوو حاصل فرمایید. کارشناسان مجموعه آماده ی خدمت رسانی و حل مشکل شما هستند.

5 علت برای بسته نشدن درب یخچال فریزر

در این قسمت قصد داریم 5 علت برای بسته نشدن درب یخچال فریزر را شرح داده و همچنین راه حل هایی برای برطرف شدن این مشکل به شما پیشنهاد کنیم.

ممکن است برای شما هم پیش آمده باشد که در یک روز عادی بدون اینکه کار غیر طبیعی ای انجام داده باشید، مشاهده کنید که درب دستگاه شما بسته نمی شود. اهمیت این موضوع آنجا نمایان می شود که متوجه پیامدهای آن شوید. بسته نشدن درب باعث اعمال فشار زیاد به کمپرسور، فاسد شدن مواد غذایی داخل یخچال، برفک زدن محفظه و … می شود.

می توانید علت های رایج این مشکل را در ادامه بخوانید و هر چه سریعتر آن را حل کنید.

خراب شدن لاستیک دور درب

یک علت خیلی رایج برای بسته نشدن درب یخچال فریزرها، خراب شدن لاستیک دور درب است. بدهی است که اگر کوچکترین مشکلی برای لاستیک بوجود آمده باشد، مانع از بسته شدن کامل در می شود.

ممکن است لاستیک دور درب از جای خود بیرون آمده باشد که با یک بررسی ساده می توانید متوجه آن شوید و مشکل را حل کنید. در بعضی موارد نیز صرفا روی لاستیک آلودگی وجود دارد و همان آلودگی مانع از بسته شدن کامل در می شود.

حالت سوم زمانی اتفاق می افتد که آهنربای داخلی لاستیک ضعیف شده باشد. همانطور که می دانید در یخچال با استفاده از یک مگنت قوی کار می کند و اگر آهنربای داخل آن معیوب باشد، به چنین مشکلی بر میخورید. در چنین حالتی می توانید با نمایندگی مجاز تعمیر یخچال تماس بگیرید و لاستیک درب دستگاه خود را تعویض کنید.

خراب شدن لاستیک دور درب

مانع شدن یک جسم از بسته شدن درب

محتمل ترین علتی که جلوی بسته شدن درب دستگاه را می گیرد، مانع شدن یک جسم از بسته شدن درب است. خیلی ساده است! کافیست به داخل یخچال نگاهی بیندازید و اگر جسمی در جای بدی قرار گرفته و موجب به وجود آمدن این مشکل شده است، آن را جابجا کنید. در خیلی از موارد فقط همین خواهد بود. خوشحال شوید چون نیازی به هزینه ی اضافی و یا استرس نیست.

سنگین شدن درب یخچال جلوی بسته شدن کامل آن را می گیرد

علت بعدی که باید بررسی کنید، همین مورد است؛ سنگین شدن درب یخچال جلوی بسته شدن کامل آن را می گیرد. مواردی پیش می آید که نه مشکل از لاستیک دور در است و نه مشکلاتی که ذکر می کنیم. صرفا در یخچال به دلیل وجود مواد غذایی زیادی که در آن قرار داده اید سنگین شده ایت و آهنربای داخلی نمی تواند وظیفه ی خود را به درستی انجام دهد.

 سعی کنید در یخچال را بیش از حد توان سنگین نکنید تا در حالت طبیعی خود بماند و دقیقا همان جایی که باید، بسته شود. اگر در یخچال سنگین باشد، از حالت تراز بیرون می آید و این مشکل را برای شما رقم می زند. همچنین به مرور زمان به لولاهای در آسیب وارد می کند و باعث بروز مشکلی جدید می شود.

تراز نبودن یخچال

مشکلی که حتی تیم تعمیرات هم پس از بررسی یخچال شما خیلی به آن برخورده اند، تراز نبودن یخچال است. تراز کردن یخچال یک کار دقیق است و اگر دستگاه در حالت تراز کامل نباشد، شاید چشم عادی هم نتواند آن را تشخیص دهد. یخچال شما هم به صورت افقی و هم به صورت عمودی باید تراز باشد. 

یکی از علائمی که شما را از عدم تراز یخچال مطمئن می کند، دقیقا همین است؛ که در یخچال به طور کامل بسته نمی شود. پایه های یخچال های به صورت پیچی هستند و برای تراز کردن آن به راحتی می توانید با باز یا بسته کردن پایه ها، این مشکل را حل کنید.

تراز نبودن یخچال

خرابی لولای درب

مشکل بعدی برای بسته نشدن کامل درب یخچال، خرابی لولای درب است. علل مختلفی برای آسیب رسیدن به لولا وجود دارد که مهم ترین آن ها عبارت اند از:

  • به دلیل سنگینی درب یخچال، تغییر حالت داده یا از جای خود بیرون آمده باشد
  • می تواند در اسباب یا کشی یا هر علت دیگری به آن ضربه وارد شده باشد
  • با گذشت زمان، زنگ زده و معیوب شده باشد. در این حالت لولا دیگر مقاومت قبلی را ندارد

اگر برای تعویض لولای درب یخچال نیاز به کمک یا راهنمایی دارید، با شماره تماس 22225007-021 تماس حاصل فرمایید.

خرابی لولای درب

سخن آخر

پس اگر به مشکل بسته نشدن درب یخچال برخوردید، می توانید لاستیک دور در، سنگینی بیش از حد یخچال به علت وجود مواد غذایی زیاد در آن، تراز نبودن دستگاه و لولای آن را بررسی کنید. امیدواریم که نهایتا این مقاله برای شما مفید باشد و متوجه علت مشکل شده باشید.

اگر حتی پس از بررسی موارد بالا به هر دلیل باز هم مشکل حل نشد، حتما با نمایندگی تعمیر یخچال تماس بگیرید تا اپراتورهای مجموعه بتوانند به شما کمک کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × یک =