خطوط ویژه تلفن های شبانه روزی 

علت نچرخیدن مایکروفر دوو

علت نچرخیدن مایکروفر دوو

فهرست مطالب

در داخل مایکروفر ها سینی هایی قرار داده شده است که به صورت گردان می باشند و با چرخش خود موجب انتقال گرمای ساطع شده از لامپ مگنترون را به صورت یکنواخت به تمامی بخش های غذا می شوند. این سینی گران موجب می شود تا تمامل بخش های غذا به صورت یکنواخت داغ شود و توزیع کاملا یکنواختی از گرما داشته باشند.

زمانی که سینی قرار داده شده در مایکروفر از حالت کرد آن خارج شود و ثابت بماند، یک بخش از غذا به علت گرمای زیاد سوخته و بخش دیگر سر و یا خام باقی می ماند. موارد مختلفی موجب می شود که سینی دستگاه ثابت بماند و فعالیتی نداشته باشد که در این مقاله از مجموعه مقالات نمایندگی مجاز تعمیر دوو قصد داریم به بررسی علت نچرخیدن مایکروفر دوو بپردازیم و تمامی دلایل و مواردی که موجب ایجاد چنین مشکلی می شوند را بررسی کنیم.

علت نچرخیدن مایکروفر دوو چیست؟

همانطور که در بخش ابتدایی مقاله اشاره کردیم، علت نچرخیدن ماکروفر دوو می توانید ناشی از دلایل مختلفی باشد که هر یک از موارد به نحوی مانع از چرخیدن سینی می شوند. مواردی که در زیر به آنها اشاره می کنیم به عنوان اصلی ترین علت های نچرخیدن مایکروفر دوو شناخته می شوند که این موارد عبارتند از:

  • خرابی موتور سینی
  • خرابی خود سینی
  • آسیب دیدگی سفت ماکروفر
  • سینی به درستی در جای خود قرار نگرفته باشد.
  • غلتک های زیرین سینی خراب شده باشد.
  • عیب در کوپلینگ
  • ریل سینی خراب باشد
  • سفت شدن بخش های متحرک به دلیل کثیفی

هر یک از مواردی که در بالا به آنها اشاره شد به نوبه خود به عنوان یک مانع بر سر راه چرخیدن سینی شناخته می شوند که برای برطرف سازی مشکل، باید به صورت جداگانه مورد بررسی قرار گیرند. برخی از موارد گفته شده در بالا توسط خود شخص قابل بررسی و برطرف کردن است اما برخی دیگر از موارد باید توسط تعمیرکار متخصص برطرف گردد.

جهت برطرف سازی علت های نچرخیدن ماکروفر در تعمیرگاه مرکزی مایکروفر دوو با شماره 22225007-021 تماس حاصل نمایید.

بررسی علت های نچرخیدن ماکروفر دوو

مواردی که در بالا به آنها اشاره کردیم به عنوان موانع حرکت سینی ثبت شده اند که در این بخش قصد داریم هر یک از موارد گفته شده را به صورت جداگانه مورد بررسی قرار دهیم و در نهایت نحوه برطرف سازی علت های نچرخیدن ماکروفر دوو را بیان کنیم. پس در گام اول بهتر است در خصوص علت های ایجاد این شرایط یک شناخت کامل داشته باشید و در نهایت اقدام به برطرف سازی آنها نمایید.

علت های نچرخیدن مایکروفر دوو به شرح زیر می باشند:

1) نچرخیدن ماکروفر دوو به علت خرابی موتور گردان

خرابی موتور سینی یکی از رایج ترین علت های نچرخیدن سینی ماکروفر می باشد که به عنوان اولین مورد توسط تعمیرکار مورد بررسی قرار می گیرد. این موتور در زیر سینی یا صفحه قرار دارد و موجب دوران آن می شود. تحت هر عنوانی این قطعه خراب شود و یا بسوزد، امکان چرخیدن سیتی وجود ندارد.

نچرخیدن ماکروفر دوو به علت خرابی موتور گردان

2) نچرخیدن مایکروفر دوو به علت عیب در کوپلینگ

کوپلینگ با همان کوپلار قطعه ای است که به موتور وصل است و سینی بر روی آن قرار می گیرد. دوران ایجاد شده توسط موتور توسط این قطعه به سینی منتقل می شود. جنس این قطعه از نوع پلاستیک فشرده با کیفیت بالا می باشد که در برخی از موارد به دلیل مصرف زیاد و گشتاور بالا ترک برداشته و یا می شکند. با خرابی این قطعه، موتور نمی تواند گشتاور ایجاد شده را به سینی منتقل کند و موجب نچرخیدن ماکروفر می شود.

نچرخیدن مایکروفر دوو به علت عیب در کوپلینگ

3) نچرخیدن ماکروفر دوو به علت آسیب دیدگی سینی

جنس سینی ماکروفر از شیشه می باشد که در اثر ضربه و اعمال وزن بالا، ممکن است آسیب ببینید و ترک بردارد و یا بشکند. در این صورت کوپلینگ نمی تواند به خوبی با سینی چفت شود تا آن را بچرخاند.

نچرخیدن ماکروفر دوو به علت آسیب دیدگی سینی

4) نچرخیدن مایکروفر دوو به علت خرابی ریل

یکی دیگر از علت های نچرخیدن مایکروفر دوو خرابی ریل سینی می باشد. در زیر سینی از یک ریل گرد استفاده شده است که سینی بر روی آن قرار می گیرد و با اعمال نیرو از سمت موتور، با سینی می چرخد. این ریل علاوه بر اینکه موجب چرخس منظم سینی می شود، از افتادن آن هم جلوگیری می کند. زمانی که ریل خراب باشد، مایکروفر دوو نمی چرخد و یا حرکت بسیار نامنظمی دارد.

نچرخیدن مایکروفر دوو به علت خرابی ریل

5) نچرخیدن ماکروفر دوو به علت آسیب در غلطک ها

ریل زیرین سینی خود بر روی غلط های قرار دارد که با دچرخش سینی آنها نیز به حرکت در می آیند. اگر دستگاه خود را نگاه کنید و سینی را بردارید به خوبی این غلطک ها برای شما قابل مشاهد می باشند. زمانی که غلطک های دستگاه آسیب ببینند، مانع از دوران سینی می شوند که خود می تواند آسیب هایی را به موتور دستگاه وار نماید.

نچرخیدن ماکروفر دوو به علت آسیب در غلطک ها

6) نچرخیدن ماکروفر دوو به علت کج بودن سینی

یکی دیگر از علت های نچرخیدن ماکروفر دوو، قرار نگرفتن سینی در جای درست خود می باشد. در صورتی که سینی به درستی بر روی کوپلینگ ها و ریل قرار نگرفته باشد، عملکرد درستی نداشته و نمی چرخد.

نچرخیدن ماکروفر دوو به علت کج بودن سینی

7) نچرخیدن ماکروفر دوو به علت کثیفی قطعات

یکی از شایع ترین دلایل نچرخیدن ماکروفر دوو کثیفی قطعات داخل کابین می باشد. هر آنچه در داخل کابین قرار دارد به جزء لامپ مگنترون، در چرخیدن سینی یا صفحه دخیل می باشند. نظافت پایین دستگاه و یا گیر کردن خوراکی در بین قطعات متحرک مانع از چرخش سینی می شوند.

نچرخیدن ماکروفر دوو به علت کثیفی قطعات

8) نچرخیدن مایکروفر دوو به علت خرابی شفت

شفت یا شافت یک قطعه میله ای شکل است که برای انتقال گشتاور از موتور به سینی مورد استفاده قرار می گیرد. دورانی که در سینی ایجاد می شود توسط گشتاور انتقالی از شفت صورت می پذیرد. خرابی این قطعه نیز یکی از علت های نچرخیدن مایکروفر دوو است.

با توجه به اینکه این قطعه در زیر سینی قرار دارد، در صورتی که وزن زیادی بر روی سینی قرار گیرد، گشتاور زیادی از شفت به سینی باید منتقل شود تا بچرخد. در این حالت ممکن است شافت آسیب ببیند و از جای خود خارج شود و یا بشکند.

نچرخیدن مایکروفر دوو به علت خرابی شفت

اصول برطرف سازی علت های نچرخیدن ماکروفر دوو

تا یه اینجای کار به خوبی با علت های نچرخیدن ماکروفر دوو آشنا شدید و دانستید که چه مواردی می تواند از چرخیدن سینی جلو گیری کند. حال بیایید با هم نحوه برطرف سازی هریک از این موارد را بررسی نماییم تا اصول رفع کردن هریک را مرور کنیم.

برای برطرف سازی مشکلات نچرخیدن سینی مایکروفر دوو به صورت زیر اقدام نمایید:

  • از سلامت موتور گردان و فعال بودن آن اطمینان حاصل کنید.
  • در صورت خرابی کوپلینگ آن را تعویض نمایید.
  • اگر سینی آسیب دیده باشد باید آن را تعویض نمایید.
  • بررسی نمایید که ریل زیر سینی سالم باشد. در صورت آسیب دیدن باید آن را تعویض نمایید.
    سلامت غلطک ها را چک نمایید.
  • اگر سینی در جای خود نبود آن را بردارید و به صورت دقیق آن را جایگذاری نمایید.
  • از تمیز بودن اطراف قطعات زیر سینی اطمینان حاصل کنید. اگر کثیف بود آن را تمیز نمایید.
  • اگر انتقال از موتور به سینی صورت نگرفت می تواند نشان از خرابی شفت باشد. در این صورت باید آن را تعویض کنید.

کاربران عزیز بهترین راه برای برطرف سازی تمامی مشکلات و علت های نچرخیدن ماکروفر دوو، تماس با نمایندگی تعمیرات مایکروفر دوو می باشد. این نمایندگی از مجرب ترین نیرو های تعمیرات بهره می برد که از تخصص و سابقه بسیار بالایی برخوردار می باشند. در صورت تمایل به حضور تعمیرکار متخصص با شماره های قرار داده شده در سایت تماس حاصل نمایید.

سخن پایانی

ما در این مقاله به علت نچرخیدن ماکروفر دوو اشاره کردیم و تمامی مواردی که موجب این عمل می شوند را نام بردیم. برای هریک از علت های گفته شده، روش برطرف سازی آن را نیز مطرح کردیم تا به سادگی بتوانید اقدام به رفع آنها نمایید.

اگر هر یک از موارد گفته شده را به خوبی مطالعه کرده باشید، خواهید دید که برخی از موارد اشاره شده نیاز به دانش و تخصص بالایی دارند پس نباید از انجام بدون برخورداری از فن برطرف سازی، اقدام به رفع آن نمود. شما می توانید تمامی موارد تخصصی گفته شده مانند تعویض شفت و تعمیر موتور زیر نظر تعمیرکار متخصص انجام دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شانزده − 10 =