خطوط ویژه تلفن های شبانه روزی 

رسوب‌زدایی و نحوه جرم گیری لباسشویی دوو

رسوب‌زدایی و نحوه جرم گیری لباسشویی دوو

فهرست مطالب

ماشین لباسشویی هم مانند هر وسیله برقی و غیربرقی دیگر نیاز به مراقبت و نگهداری دارد، مسلما اگر شما دارای یک خانواده پرجمعیت هستید و یا به صورت مداوم‌های لباس‌های خود را می‌شورید، این مسئله بیشتر نمود پیدا می‌کند؛ زیرا متوسط عمر ماشین لباسشویی بین ۶ تا ۱۰ سال خواهد بود و این خود شما هستید که تعیین می‌کنید تا چه اندازه عمر دستگاه خود را بالا ببرید.

استفاده بهینه از ماشین لباسشویی یک طرف و اجرای یک سری نکات برای بالا بردن عملکرد لباسشویی در طرف دیگر قرار دارد. یکی از روش‌های فوق‌العاده موثر در کاهش بوی نامطبوع رطوبت و حتی کپک واشر درب لباسشویی، جرم گیری لباسشویی دوو است که علاوه بر تمیز کردن سطح دستگاه می‌تواند در افزایش عمر لباسشویی و عملکرد بهینه آن اثرات مثبتی داشته باشد.

در صورتی که با خواندن مطلب زیر نتوانستید رسوب زدایی و جرم گیری لباسشویی را خودتان انجام دهید می توانید با نمایندگی مرکزی لباسشویی دوو تماس بگیرید تا به بهترین نحو ماشین لباسشویی شما را با استفاده از مواد مرغوب جرمگیری کنند.

ما به عنوان معتبرترین نمایندگی دوو در تهران می توانیم بهترین تعمیرکار را در کمتر از یک ساعت به منزل شما بفرستیم و سرویس لباسشویی دوو شما را به بهترین شکل ممکن انجام دهیم.

رسوب‌زدایی و جرم گیری لباسشویی دوو

برخلاف تصور برخی افراد که احساس می‌کنند آب‌های تصفیه شهری هیچ‌گونه مواد اضافی به همراه ندارند، این مسئله در کشور ما خصوصا در برخی از مناطق مثل نقاط جنوبی بسیار شایع‌تر است. برای مثال وجود آهک در برخی از آب‌های مصرفی بسیار مشاهده می‌شود که همین مسئله جدا از بحث سلامتی می‌تواند به تدریج در شیارها، سوراخ‌ها و درزهای لباسشویی جمع شده و پس از گذشت مدتی عملکرد این دستگاه را کاهش دهد و باعث افت عمر مفید لباسشویی شود.

در بسیاری از موارد هم مشاهده شده است که افزایش زیاد میزان رسوب آهک در لباسشویی باعث شده است که لباس‌ها دچار عوارض ناخوشایندی مثل نخ کش شدن، ساییدگی، پارگی و به طور کلی آسیب هنگام شستشو شوند. برای رسوب‌زدایی لباسشویی راه‌های مختلفی پیش رو دارید که این موارد می‌توانند ترکیبی از روش‌های سنتی و یا شیوه‌های مدرن باشند. برای مثال سرکه سفید یکی از محصولات طبیعی است که اتفاقا استفاده‌های فراوانی نیز دارد که یکی از خاصیت‌های آن رسوب‌زدایی وسایل است. برخی دیگر از محصولات اثربخش تولیدات تجاری هستند، مثل پودرها یا قرص‌هایی که برای رسوب‌زدایی ماشین لباسشویی و ظرف‌شویی کاربرد دارند.

اگر چه محصولات خانگی نیز می‌توانند انتخاب‌های خوبی برای رفع مشکل محسوب شوند، اما معمولا محصولات تجاری که با یک هدف خاص طراحی می‌شوند، نتایج ماندگارتر و بهتری نسبت به محلول‌های خانگی دارند. استفاده از پودرهای تجاری معمولا آسان‌تر و نتیجه‌گیری سریع‌تری خواهند داشت.

این مقاله را بخوانید؛ از بین بردن کپک ماشین لباسشویی

رسوب‌زدایی و جرم گیری لباسشویی دوو

میزان رسوب‌زدایی ماشین لباسشویی

بسته به میزان استفاده از لباسشویی، میزان رسوب‌زدایی آن می‌تواند متفاوت باشد؛ اما به طور کلی توصیه می‌شود هر ۳ تا ۵ ماه یکبار و حدود سه بار در سال لباسشویی خود را رسوب‌زدایی کنید. اگر در مناطقی زندگی می‌کنید که آب سخت و سنگین‌تری دارید، این میزان می‌تواند بیشتر باشد؛ زیرا پس از هر بار استفاده میزان بیشتری از املاح در شیارهای لباسشویی تجمع پیدا می‌کند.

زمانی که رسوب‌ها در لباسشویی جمع می‌شوند، می‌تواند باعث آسیب زدن به قطعات مختلف لباسشویی شود. برای مثال واشر درب یکی از این قطعات است که در صورت رسوب خراب می‌شود و امکان دارد به سایر قطعات نیز آسیب وارد کند؛ بنابراین هزینه نگهداری منظم لباسشویی یا هر دستگاه دیگر بهترین راه برای اطمینان از افزایش طول عمر آن خواهد بود. بسته به نوع دستگاه خود می‌توانید از محصولات مختلف موجود در بازار استفاده کنید.

میزان رسوب‌زدایی ماشین لباسشویی

نحوه رسوب‌زدایی ماشین لباسشویی

رسوب‌زدایی در انواع لباسشویی‌ها متفاوت خواهد بود، برای مثال در ماشین‌های اتوماتیک و درب جلو شما می‌توانید پودرهای رسوب‌زدا را به میزان توصیه شده درون کشو مواد شوینده بریزید و با یک چرخه شستشو کار رسوب‌زدایی را شروع و از فضای داخلی مراقبت کنید. با این کار از رسوب هرگونه مواد اضافی درون لباسشویی جلوگیری و به روان ماندن واشر کمک کنید.

برخی از افراد دوست دارند در دو وعده این کار را انجام دهند که می‌توانید این عمل را برای دریافت بهترین نتیجه انجام دهید. از طرف دیگر توجه داشته باشید که فیلتر آن را نیز به صورت مداوم پاک‌سازی کنید. برای تمیز کردن بدنه هم می‌توانید پس از کشیدن دستگاه از برق مقداری آب را با سفید کننده مخلوط کرده و به وسیله اسفنج پوسته بیرونی را تمیز کنید.

اگر دوست ندارید از محلول‌ها و پودرهای صنعتی استفاده کنید، می‌توانید با ترکیب جوش‌شیرین و سرکه یک تمیز کننده و رسوب‌زدای ارزان قیمت و البته موثر بسازید. این محلول خانگی برای از بین بردن رسوب آب و بوی نامطبوع بسیار موثر خواهد بود. برای این کار لازم است مقداری جوش‌شیرین را در سرکه مخلوط و آن را در ماشین لباسشویی بریزید. پس از آن نیاز است مثل شستشوی روزانه در دستگاه را ببندید و آن را روی یک درجه خاص تنظیم کنید. پس از گذشت مدت شستشو باید دستگاه را باز کرده و به وسیله یک اسکاج نرم یا اسفنج دیگ، لباسشویی را از هرگونه آلودگی پاک‌سازی کنید. در آخر لازم است با آب ولرم درون دستگاه را شستشو داده و آن را خشک کنید.

نحوه رسوب‌زدایی ماشین لباسشویی

نکات مهم هنگام جرم گیری لباسشویی دوو

  1. در هنگام استفاده از پودرهای جرم‌گیر مخصوص لباسشویی، حتما بر اساس دستورالعمل آن پیش بروید.
  2. دمای مناسب برای جرم گیری از طریق پودرهای رسوب‌زدا بین ۷۰ تا ۹۰ درجه خواهد بود.
  3. بهترین میزان استفاده از جرم‌گیر می‌تواند حدود یک بسته باشد.
  4. هنگام انجام رسوب‌زدایی، حتما لباسشویی را خالی کنید و در زمان کار روی بدنه، آن را از برق بکشید.
  5. دستگاه لباسشویی را به صورت مکرر و حداقل سالی یکبار رسوب‌زدایی کنید. این میزان برای محلول‌های خانگی می‌تواند بیشتر باشد.
  6. به‌جای پودر جرم گیری می‌توانید از قرص مخصوص استفاده کنید که در این صورت نهایت درجه دمای آب باید ۶۰ باشد.
  7. پس از هر بار استفاده از جرم‌گیر درب دستگاه را باز بگذارید.
  8. برای تمیزکاری بهتر می‌توانید واشر را جدا کرده و آن را به صورت جداگانه جرم گیری کنید.
  9. برای تمیز کردن محفظه جاپودری لباسشویی هم می‌توانید از مخلوط سرکه و جوش‌شیرین استفاده کنید و به وسیله یک فرچه محل را پاک‌سازی کنید.
  10. پس از هر بار رسوب‌زدایی، حتما یک مرحله شستشوی خالی را در نظر بگیرید.

نکات مهم هنگام جرم گیری لباسشویی دوو

سخن آخر

با انجام موارد بالا و رسوب زدایی منظم دستگاه، می‌توانید طول عمر ماشین لباسشویی خود را بالا ببرید؛ بنابراین توصیه می‌شود از کنار چنین موضوعی به راحتی نگذرید و حتما به آن توجه داشته باشید تا بهترین استفاده را از آن ببرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار + ده =