خطوط ویژه تلفن های شبانه روزی 

بوی سوختگی از ماشین لباسشویی دوو

علت بوی سوختگی از ماشین لباسشویی دوو

فهرست مطالب

بوی سوختگی از ماشین لباسشویی دوو می‌تواند نگران کننده باشد. این بو می‌تواند نشان دهنده یک مشکل جزئی یا یک مشکل جدی باشد. در این مقاله، به بررسی علل احتمالی بوی سوختگی از ماشین لباسشویی دوو و راه حل های رفع مشکل می‌پردازیم.

علل بوی سوختگی ماشین لباسشویی

خیلی از کاربران از ما می پرسند که دلیل بوی بد و نامطبوعی که حالت نیم سوز شدن موتور ماشین لباسشویی را دارد چیست؟ اصلا چرا در برخی از مواقع این اشکال به وجود می آید که این وسیله برقی شروع به داغ شدن می کند؟ چه علائمی دست به دست هم می دهند تا سبب سوختن موتور و سیستم شوند؟ نمایندگی مجاز تعمیرات لباسشویی دوو برای همه این سوال ها جواب های کاملا منطقی و درستی دارد.. پس با ما تا انتهای محتوا همراه باشید.

پارگی تسمه

این دستگاه دو قطعه ابزار به نام پولی موتور و دیگ دارد که این دو بر اساس یک جزء دیگری از ماشین لباسشویی به یکدیگر متصل هستند. حال تصور کنید که این تسمه به مرور زمان پاره یا ساییده شود در این هنگام این بوی سوختگی نیز به مشام می رسد و مانع عملکرد مناسب آن می شوند.

خرابی موتور

در سه حالت ممکن است موتور ماشین خراب شود اولین حالت ممکن در صورتی می باشد که شما به صورت مکرر و دائم از آن استفاده نمایید. دومین حالت در صورتی است که لباس هایی که برای شستشو در دستگاه می گذارید، زیاد باشند و سومین حال در موقعی است که سیم پیچ آن آسیب ببیند. سفت بودن خود تسمه هم می تواند یکی دیگر از این گونه دلایل باشد.

پارگی تسمه

سوختگی لاستیک المنت

لاستیک المنت یکی از ابزار های اصلی ماشین لباسشویی می باشد که در داخل دیگ قرار دارد. اگر در هر صورتی آسیبی به این المنت وارد شود، بوی سوختگی را حتما احساس خواهید کرد.

خرابی برد

همان گونه که در بخش های پیشین اشاره شد، سوختن یا اتصالی برد یا تایمر سبب می شود تا این بوی سوختگی از ماشین لباسشویی بلند شود و شما باید سریها در این گونه مواقع اقدام نمایید.

مقالات مرتبط: تعمیر برد لباسشویی دوو

سوختن سیم کشی ها

همان طور که می دانید سیم کشی ها اگر دچار اتصالی بشوند، قطعات و ابزار های ماشین لباسشویی نیز از لحاظ جریان و روند الکتریکی مورد تاثیر قرار می گیرند و در نتیجه با سوختن روکش و عایق سیم ها رو به رو می شوید و ان هم یکی دیگر از دلایل سوختگی ماشین لباسشویی است.

سوختن سیم کشی ها

آسیب به دو شاخه برق

در پاره ای از موارد این احتمال هم وجود دارد که اشکال در خرابی دو شاخه برق باشد طراحی در کشور ما متاسفانه این گونه است که اکثر پریز های برق را به صورت دو شاخه ای ایجاد می کنند و شما می توانید از مغازه ها تبدیل سه شاخه را خریداری کنید و برای افزایش طول عمر ماشین لباسشوییتان استفاده کنید. این کار حتما از اتصالی کردن و جلوگیری از بوی سوختگی تاثیر فراوان دارد.

خراب شدن کلاچ

با کلاچ چقدر آشنایی دارید؟ آیا ماشین شما از چنین ابزاری برخوردار است؟ کلاچ در یک عبارت کلی برای ماشین لباسشویی هایی می باشد که درب از بالا بوده و کارشان حرکت دادن سبد شستشو در حین فرآیند چرخش است. حال در صورتی که شما صدای دلخراش و هولناکی را از جانب سیستمتان شنیدید و در کنار آن بوی سوختگی را هم احساس کردید، بدانید که کلاچ شما خراب شده است.

سخن پایانی

در این مقاله آموزشی در مورد بوی سوختگی ماشین لباسشویی دوو و تمام دلیل ها و علت هایی که سبب آن می شوند آشنا شدید. البته نا گفته نماند که دلایل بسیار دیگری هم اثر دارد در این زمینه که ما تنها به برخی از آن ها اشاره کردیم. بهتر است برای کسب اطلاعات بیشتر با نمایندگی دوو در تهران تماس بگیرید و توسط کارشناسان ما راهنمایی شوید .

در صورت بروز هر کدام از این معایب فورا به کارشناسان و متخصصان در این حیطه تماس بگیرید و موضوع را با آن ها در میان بگذارید و فورا مشکلتان را بر طرف کنید تا در بازه زمانی های دیگر به مشکلات و هزینه های گزاف تری بر نخورید. از این که ما را تا انتهای این مطالب مفید همراهی نمودید، صمیمانه سپاس گزاریم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × 2 =